به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از کرج، عبدالرضا باقری، قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ظهر امروز در حاشیه رونمایی از سه طرح پژوهشی محققان پژوهشگاه مواد و انرژی با اشاره به شرایط تحریم، فعال‌کردن ظرفیت‌های دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی داخل کشور را فرصت مناسبی برای مقابله با تحریم‌ها دانست.

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اذعان کرد: در شرایط تحریم پژوهشگاه‌ها می‌توانند از دانش فنی و ظرفیت‌های موجود به بهبود کیفیت کالاهای ایرانی و کمبود قطعات و مواد موردنیاز صنعت کشور کمک کنند.

وی با اشاره به ظرفیت دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور افزود: با توجه به فضای ایجاد شده و تأکیدات مقام معظم رهبری و رئیس جمهور در فعال‌سازی پژوهشگاه‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان، دانشگاه‌ها و مؤسسات تحقیقاتی کشور به سمت پایلوت‌سازی و تجاری‌سازی محصولات پژوهشی پیش می‌روند.

باقری مطرح کرد: امروز در پژوهشگاه مواد و انرژی شاهد رونمایی از سه دستاورد مهم بودیم که تولید آن‌ها می‌تواند بخش مهمی از نیازهای کشور را پوشش دهد و کشور را از خرید این محصولات بی‌نیاز کند، این پژوهشگاه با توجه به سابقه طولانی و وجود متخصصان باتجربه می‌تواند در تأمین نیازهای کشور نقش مؤثری ایفا کند.

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه امسال پروژه‌های تحقیقاتی بسیاری به ثبت رسیده‌اند، ادامه داد: در هفته پژوهش شاهد به ثمر رسیدن دستاورهای تحقیقاتی از پژوهشگران سراسر کشور خواهیم بود.

انتهای پیام/س/ی