به گزارش پایگاه خبری ربیع، رئیس شورای اسلامی شهر زاهدان عدم همکاری بسیاری از دستگاه‌های دولتی در پرداخت عوارض مربوطه را مورد انتقاد قرار داد و گفت: شهرداری زاهدان حدود ۷۵۰میلیارد تومان از دستگاه‌های مختلف طلبکار می‌باشد.

شهنوازی در مراسم گرامی‌داشت روز ملی شوراها ضمن اشاره به برخی مسائل و مشکلات فراروی شهرداریها افزود: علی‌رغم پیگیری‌های صورت گرفته تا کنون برای وصول این مطالبات شهرداری با مشکلات زیادی روبرو بوده است.

وی اظهار کرد: از زمانی که دولت موضوع استقلال مالی شهرداریها را مطرح و تصمیم به اجرایی کردن آن گرفت یک سری مشکلات برای تمامی شهرداریها ایجاد شد و اگر چه برخی از شهرداریها به لحاظ موقعیت و اوضاعی خوب اقتصادی حوزه مربوط به خودشان توانستند از نظر مالی قوی شوند اما تعداد زیادی از آنها از جمله شهرداری زاهدان به علت قرار گرفتن در موقعیتی خاص متاسفانه در بحث تامین اعتبارات مورد نیاز جهت اجرای برنامه‌هایش با مشکلات فراوانی روبرو شد .

شهنوازی افزود: زاهدان در مقایسه با دیگر مراکز استان از سرانه ‌ی درآمدی مطلوبی برخوردار نیست و شرایط اقتصادی حاکم بر منطقه باعث شده تا ارائه‌ی خدمات را بر اساس هرنفر کمتر ۲۰۰هزار تومان در نظر بگیرد در صورتی که این مبلغ در سایر مراکز بسیار بیشتر است .

وی در ادامه به موضوع حجم بالای نیروی انسانی موجود در شهرداری اشاره کرد و گفت: موضوع تراکم نیروی انسانی فقط مختص شهرداری زاهدان نیست و طبق بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد که تمامی شهرداری‌ها به نوعی با این موضوع درگیر هستند و با توجه به شرایط نامناسب اقتصادی، ما قصد نداریم این نیروها که به عنوان نیروی مازاد از آنها یاد می‌شود را اخراج کنیم بلکه در تلاش هستیم تا با ساماندهی آنها و بکارگیری از نیروهای متخصص و کارآمد بتوانیم روند رو به رشدی را برای مجموعه‌ی شهرداری ایجاد کنیم .

وی اظهار داشت: نقد اوضاع نامناسب موجود در برخی از حوزه‌ها را نمی‌توان متوجه مدیران و مسئولین قبلی کرد ما قصدمان شفا‌سازی، تعامل و دوری از تقابل است تا از این طریق مشکلات را به حداقل ممکن برسانیم .

رئیس شورای اسلامی شهر زاهدان مشارکت مردم را در بهبود اوضاع بسیار مهم و ضروری ارزیابی کرد و گفت: حدود ۱۶۰هزار واحد مسکونی وجود دارد که از این تعداد حدود ۴۱هزار نفر نسبت به پرداخت عوارض مربوطه اقدام می‌کنند و این باعث شده تا شهرداری در تحقق بودجه با مشکلاتی روبرو شود و نتواند خدمات مورد نیاز مردم را به خوبی اجرایی کند که در این راستا اگر مردم همکاری و مشارکت حداکثری خودشان را به نمایش بگذارند قطعاً بسیاری از مشکلات موجود برطرف خواهد شد .

وی در پایان گفت: وضعیت کنونی شهر برای ما و شهروندان قابل قبول نیست لذا باید با همکاری و تعامل تمامی شهروندان و مسئولین در جهت تغییر آن به سمت شهری ایده‌آل حرکت کنیم.