به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، حجت‌الاسلام محمدمهدی حاتمی؛ معاون اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه اجرای صحیح و امینانه نیات واقفان خیراندیش منوط به پرداخت حقوق موقوفات است درباره پیگیری دریافت معوقات بدهی دولت به سازمان اوقاف اظهار کرد: پیش از این هم گفته‌ایم اداره‌های ما چیزی حدود ۵ هزار میلیارد تومان بابت حقوق موقوفات از دستگاه‌های دولتی طلبکارند.

وی افزود: البته میزان بدهی دستگاه‌های دولتی به سازمان اوقاف بررسی شده اما باید این اعداد و ارقام به شکل دقیق‌تر احصاء شود و با ارائه مستندات با دستگاه‌ها و کارشناسان موجود به تعامل برسیم تا بعد از آن نمایندگان دولت مانند وزارت اقتصاد و دارایی و بازرسانان حسابرسی کل کشور این اعداد و ارقام را بررسی کنند.

معاون اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف با اشاره به تعیین بودجه پنج ساله کشور، تصریح کرد: بعد از تمام بررسی‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده، دولت پرداخت معوقات موقوفات را باید در دستور کار بودجه پنج ساله خود قرار دهد و ردیفی را برای آن در نظر بگیرد.

وی تأکید کرد: البته تا امروز تعامل خوبی با دستگاه‌های اجرایی صورت گرفته است؛ مثلاً با وزارت بهداشت تعامل خوبی داشته‌ایم و این وزارتخانه موضوعات خوبی را مشخص کرده و تا حدودی معوقات و مشکلات موقوفات خود را حل و فصل کرده است؛ همچنین نیروهای مسلح نیز در موارد بسیاری همراه ما بودند و بدهکاری آنها روشن شده است.

حاتمی تأکید کرد: از بیش ۵ هزار میلیارد بدهی که دولت به سازمان اوقاف دارد، تا امروز ۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد بدهی مستندسازی شده است که از این عدد حدود ۳۰۰ میلیارد تومان آن به تأیید حسابرسی کل کشور رسیده اما هنوز پرداختی صورت نگرفته است.

انتهای پیام/