به گزارش پایگاه خبری ربیع، ۳ طرح عمرانی شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی  در منطقه میانه، ترکمنچای و آقکند مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ما در تبریز، همزمان با هفته دولت از ۳ پروژه آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی باهزینه ای بالغ بر۴۶۰۰۰ میلیون ریال با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه میانه، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی به همراه معاون مهندسی و توسعه، بخشدار، اعضاء شورای اسلامی شهر و تعدادی از مسئولین استانی و شهرستانی در شهرهای میانه، ترکمنچای و آقکند بهره برداری شد.

علیرضا ایمانلو، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی در آئین بهره برداری از پروژه های عمرانی آب و فاضلاب در منطقه میانه ضمن تبریک هفته دولت گفت: اجرا و پیشرفت پروژه های شرکت آب و فاضلاب استان تنها با حمایت مسولین استانی و شهرستانی انجام می گیرد و هدف از اجرای طرح ها توسط شرکت آب و فاضلاب، ارائه خدمات مطلوب و بهینه به شهروندان عزیز می باشد.

سلیمانی مدیر امور آب و فاضلاب میانه نیز در خصوص بهره برداری از طرح های قابل افتتاح شرکت آبفا در منطقه میانه گفت: اجرای مخزن ۱۰۰۰ مترمکعبی ترکمنچای با شیرخانه مربوطه با هدف افزایش حجم ذخیره آب انجام شده و اجرای خط انتقال آبرسانی این مخزن با لوله پلی اتیلن ۲۵۰ میلی متری بطول ۸ کیلومتر با هزینه ای بالغ بر ۸۰۰۰ میلیون ریال احداث شده است.

وی با اعلام اینکه تاکنون۳۰ هزار فقره انشعاب فاضلاب در میانه واگذار شده است، گفت: اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب کوی پزشکان، امین و رامین میانه بطول ۷ کیلومتر بمنظور جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب و ارتقاء سطح بهداشت عمومی منطقه بوده و با هزینه ای بالغ بر ۳۵۰۰۰ میلیون ریال  به بهره برداری می رسد.

وی افزود: با انجام این لوله گذاری میزان پیشرفت فیزیکی اجرای شبکه فاضلاب در میانه به ۹۳% رسیده است .مدیر امور آب و فاضلاب میانه در خصوص بهره برداری از مخزن آقکند میانه نیز گفت: مخزن ۱۰۰۰ مترمکعبی آقکند با شیرخانه مربوطه با هزینه ای بالغ بر ۶۰۰۰ ملیون ریال با هدف افزایش حجم ذخیره آب اجرا شده است.

لازم به ذکر است شهرستان میانه دارای ۴۷ هزار فقره انشعاب آب و نزدیک به ۳۰ هزار فقره فاضلاب، شهر آقکند دارای ۱۰۰۰ فقره انشعاب آب و شهر ترکمنچای نیز دارای ۲۸۰۰ فقره انشعاب آب می باشند.