به گزارش پایگاه خبری ربیع،رضا پوریافر با بیان دو وظیفه سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم، اظهار داشت: این سازمان ساماندهی پایانه‌های موجود و توسعه پایانه‌های غیرمتمرکز در شهر را باید در دستور کار قرار دهد.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم نابسامانی پایانه ۷۲ تن قم را مورد توجه قرار داد و گفت: مسافران و زائرانی که به این پایانه مراجعه می‌کنند بیشتر اتوبوس‌های بین‌راهی سوار می‌شوند که این مسئله سبب ضایع شدن حق راننده و شرکت می‌شود، زیرا اتوبوس‌های بین‌راهی عوارض به پایانه نپرداخته و مسافران هم بلیت نمی‌گیرند.

پوریافر میدان ۷۲ تن را نقطه استراتژیک استان عنوان و تصریح کرد: لازم بوده همه دستگاه‌های مرتبط برای ساماندهی و رسیدگی به وضع این میدان ورود کنند.

وی با بیان اینکه طرح ساماندهی پایانه ۷۲ تن قم در دست اجرا است، ابراز کرد: اعتراض رانندگان پایانه ۷۲تن به این مسائل سبب برگزاری جلسات متعددی شد و به این نتیجه رسیدیم که ایستگاه درون‌شهری احداث کنیم و در نهایت با احداث سکو در این پایانه مشکل را حل و ساماندهی کنیم.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم خاطرنشان کرد: در صورت انجام این کار دیگر اتوبوس‌های بین‌راهی اجازه سوار کردن مسافر را نخواهند داشت و بلیت که قراردادی بین مسافر و شرکت بوده و مشمول بیمه می‌شود نیز صادر می‌شود.

پوریافر با بیان اهدافی که در این طرح دنبال می‌شود، ابراز کرد: ساماندهی اتوبوس‌های ۷۲ تن به نفع مردم و شرکت‌های اتوبوسرانی بوده و مزاحمتی که سوهانی‌ها و دکه‌های اطراف پایانه به وجود آورده‌اند از بین می‌رود همچنین از سوءاستفاده اتوبوس‌های بین‌راهی جلوگیری به عمل می‌آید.