به گزارش پایگاه خبری ربیع، عباس ذاکریان با بیان لزوم تجدید نظر و بازنگری در خطوط اتوبوسرانی، اظهار داشت: کاهش و رسیدن به زیر ۱۰ درصدی استفاده از حمل‌ و نقل عمومی در ۱۰ سال گذشته دلایل بسیاری داشته که یکی از آن‌ها طراحی نامناسب مسیرهای اتوبوسرانی است.
معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری قم بازنگری خطوط اتوبوسرانی را در طرح جامع حمل‌ و نقل مورد بررسی قرار داد و افزود: خطوط جدید بر مبنای کار آماری و علمی که در بازنگری طرح جامع حمل‌ و نقل انجام‌ شده، طراحی‌ شده است.
ذاکریان خاطرنشان کرد: استفاده از تیم آماری حرفه‌ای در انجام تحقیقات و بررسی دقیق و طراحی جدید خطوط اتوبوسرانی نقطه مثبت طراحی جدید خطوط اتوبوسرانی در سطح شهر قم است.
وی با بیان اینکه به‌زودی اتوبوس‌ها بر اساس مسیرهای جدید حرکت کرده و مسیرها به مردم و دانش آموزان اطلاع‌رسانی دقیق می‌شود، یادآور شد: تغییر مبنای اتوبوسرانی از مسافر مبنا به پیمایش مبنا برای ارائه خدمات مناسب و حفظ سرفاصله‌ها برای کاهش زمان انتظار و سفر انجام‌ شده و مسیرهای جدید از قطری به شعاعی تغییر می‌کند.
معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری قم انتخاب زمان اجرایی برای راه‌اندازی خطوط جدید را ثبات در ترافیک آغاز سال جدید اعلام و اضافه کرد: یک خط ویژه از میدان ۷۲ تن تا پردیسان و یک خط هم پیرامون حرم برای تغییر جابجایی مسافران در هسته مرکزی در نظر گرفته شده است.
ذاکریان ورود ۱۱۰ دستگاه اتوبوس جدید را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: حفظ سرفاصله‌ها برای کاهش زمان انتظار و سفر نکته مهمی است که در این بازنگری به‌ صورت جدی به آن پرداخته‌ شده است.