به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، علی محمد دانشیار امروز گفت: با تشکیل استان البرز، کنگره شهدای استان نیز به همت برادران بسیجی و سپاهی آغاز به کار کرد که در ابتدا تلاش کردند با جمع‌آوری آثار و اطلاعات شهدای والامقام، پرونده‌های فرهنگی آن‌ها را تکمیل کنند.
وی با بیان اینکه در طول این مدت، بیش از هشت هزار پرونده برای شهدا تشکیل شده است، اظهار کرد: در سال ۹۳ گنجینه‌ای از اطلاعات و آثار شهدا در اختیار بود اما به دلیل عدم وجود امکانات کافی، امکان برگزاری کنگره وجود نداشت.
مسئول کنگره شهدای استان البرز بیان کرد: با تشکیل شورای سیاست‌گذاری کنگره شهدا، تشکلی ایجاد و ۱۴ کمیته فعال برای اقدامات اجرایی کنگره ساماندهی شدند.
دانشیار ادامه داد: با تشکیل جلسات شورای سیاست‌گذاری به ریاست نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و استاندار و به دبیر کلی فرمانده سپاه استان، کار گروه اجرایی نیز شروع به فعالیت کرد.
وی عنوان کرد: در شهرستان های مختلف استان نیز نسبت به تشکیل شوراهای برنامه‌ریزی متشکل از امام‌جمعه شهر، فرماندار، شهردار و اعضای شورای شهر و به دبیری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج در آن شهرستان‌ها اقدام شد.
به گفته مسئول کنگره شهدای استان البرز، با به‌کارگیری بیش‌از ۳۰۰ نفر از نیروهای فعال و انقلابی، مقدمات برگزاری کنگره شهدای استان البرز فراهم شد.
دانشیار مطرح کرد: تا به امروز، بیش‌از سه هزار و ۳۰۰ یادواره شهدا در شهرها، روستاها و شهرستان‌های مختلف استان و نیز حدود ۲۲۰ یادواره آبروی محله طی دو سال گذشته مقابل منازل شهدا برگزار شده است.
وی خاطرنشان کرد: به دلیل جداشدن برخی شهرها پس از تشکیل استان البرز، آمار دقیقی از شهدا در دست نبود که این امر موجب پالایش آماری مجدد شد.
مسئول کنگره شهدای استان البرز افزود: اکنون با تلاقی آمار جمع‌آوری شده از مراکز مختلف، می‌توانیم اعلام کنیم که حدود پنج هزار و ۲۵۰ شهید در استان البرز شناسایی شده و دارای سابقه و پرونده هستند.
دانشیار در ادامه گفت: از این تعداد پرونده‌های در اختیار، حدود سه هزار و ۳۰۰ پرونده در سامانه جامع کشوری شهدا ثبت شدند که می‌توانند در اختیار مجموعه کاربران قرار گیرند.
وی تاکید کرد: ۱۵ عنوان کتاب شعر مصور کودک، قابل استفاده برای سنین پنج تا ۹ سال تهیه و منتشر شده است و همچنین حدود ۳۰ عنوان کتاب در رابطه با زندگی شهدای استان البرز نیز تدوین و تالیف شده است.
مسئول کنگره شهدای استان البرز گفت: یک بازی رایانه ای نیز با عنوان حیدری توسط فضای مجازی کنگره ساخته شده که دارای ۶ مرحله است.
وی در پایان خبر داد: تصویر برداری از تمام قبور شهدا نیز صورت گرفته است و در صدد فراهم کردن فضایی برای اجرای یک برنامه زیارت مجازی قبور شهدا برای علاقمندان هستیم.
انتهای پیام/