مظفر حاجیان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، روز جمعه چشم‌های دنیا تیز است تا ببینند ملت ایران چه می‌کند. باید دانست که هرگونه توفیق و عزت ایران وابسته به حضور مسئولانه و حداکثری مردم به عنوان صاحبان اصلی انقلاب است، انتخابات در نظام اسلامی مزین به مردم سالاری دینی، عینی‌ترین و برجسته‌ترین جلوه مشارکت عمومی مردم در تعیین سرنوشت خود می‌باشد.

اگر چه بخشی از مردم ممکن است تحت تأثیر القائات دشمن و یا فریب کاران جاهل یا وابسته در مقاطعی دچار انتخاب نادرست و در نتیجه حصول نتایج سوء برای جامعه گردند، لکن مسئولیت دوچندان برای مشارکت کنندگان ناآگاه پس از آشکار شدن حقیقت و لزوم جبران به نحو مقتضی را در پی دارد. چنانچه با عنایت به قاعده لطف و هدایت عام و خاص، خداوند عالم نیز بر اساس سنت الهی حرکت عمومی بشر به سمت تکامل و نیز به برکت حضور امام و نائب الامام در دوران غیبت، بصیرت و آگاهی عمومی در مسیر هدایت و رشد، در برآیند تغییر و تحولات تاریخی حاصل می‌شود.

شناخت و تحلیل درست و واقع بینانه از محیط و شرایط داخلی و خارجی آن، درس اندوزی و عبرت گیری از حوادث گذشته به ویژه در تاریخ معاصر و تحلیل فراز و نشیبهای آن در منازعه دائمی حق و باطل و توطئه‌ها و مداخلات بیگانگان و نفوذ و سلطه آنها، و شکست آنان و پیروزی‌های مکرر ملت در مقابل آنان، می‌تواند آحاد ملت را در مسیر انتخاب درست در دستیابی به اهداف و آرمانها یاری نماید.

 گام دوم انقلاب هدفگذاری آینده پژوهانه و میان مدت جمهوری اسلامی ایران در جهت تکامل خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی و بسترسازی برای ظهور خورشید عظمای ولایت حضرت ولی عصر (عج) است.

رئیس جمهور با در اختیار داشتن مهمترین سکان اجرایی کشور، نقش بی بدیلی در رکود و عقب گرد و یا رشد و تعالی این مسیر نورانی برای ملت بزرگ ایران دارد چنانچه در دوره‌های گذشته به عینه تأثیر رأی ما آشکار گردیده است. بسنده کردن به شعارها بدون بررسی عملکرد گذشته و بی توجهی به برنامه فعلی می‌تواند همان شرایط را در بر داشته باشد با این وصف روز جمعه اگر با شناخت کافی و نگاه درست به عملکردها و برنامه‌ها رأی داده شود اصلح انتخاب می‌شود و مشکلات در راه حل و فصل قرار می‌گیرد.

بی تردید مشارکت در انتخابات، نه تنها مهمترین حق و وظیفه شهروندان در جامعه اسلامی است بلکه به عنوان مهمترین آزمون اجتماعی و سیاسی آحاد ملت در انتخاب اصلح و تعیین سرنوشت کشور، انقلاب اسلامی و مستضعفان جهان خواهد بود و قطعاً بی تفاوتی و عدم حضور و یا انتخاب غیرمسئولانه و ناآگاهانه که منجر به بازتابهای سوء در همه عرصه‌های اجتماعی خواهد شد، موجب ضمان و بازخواست در قیامت الهی و عذاب دنیوی و اخروی خواهد شد.

از آنجا که قرار است بارای حداکثری مردم، دولتی در تراز انقلاب اسلامی و به دور از هر گونه ذلت و سرسپردگی به غرب و شرق با رویکرد عزت، کرامت و استقلال همه‌جانبه کشور از بیگانگان با رویکرد احیای ارزشهای انقلاب اسلامی با بسطید و تحت زعامت حقیقی نایب الامام خامنه‌ای (مدظله العالی) شکل بگیرد، و دشمنان انقلاب اسلامی مأیوس گردند، انتخاب اصلح امری ضروری و تکلیف همگانی است که باید محقق شود و این جز با حضور حداکثری و رأی درست و انتخاب درست میسر نخواهد شد.

مظفر حاجیان