به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس در کرج، محمد مجرد صبح امروز در کارگروه تنظیم بازار شهرستان کرج که در سالن غدیر فرمانداری برگزار شد، با تبیین ماهیت تنظیم بازار در افزایش سطح قدرت خرید مردم و لزوم تأکید بر لزوم پیش‌بینی وضعیت بازار، گفت: متولیان امر به ویژه وزارت صمت و سایر بخش‌هایی که بنوعی در چرخه تولید کالاهای اساسی مردم نقش دارند باید از قبل وضعیت بازار را پیش‌بینی کنند و با آسیب‌شناسی وضعیت آتی راهکارهای مدیریت توزیع را نیز اعلام نمایند.
وی در ادامه با بیان اینکه بخشی از اقتصاد دنیا هستیم و بسیاری از پارامترها در اقتصاد شاید در حیطه اختیارات ما نباشد، اظهار کرد: با وجود همه این شرایط تأثیر ما در سیاست گذاری اقتصاد محلی (شهرستان کرج) می تواند قابل توجه باشد.
معاون فرمانداری کرج بیان کرد: حلقه‌های مفقود در این چرخه باید شناسایی شود و مولفه‌هایی که در بازار نقش دارند باید مورد شناسایی قرار گرفته و برای هر یک بسته برون رفت تهیه و پیش‌بینی شود.
مجرد ادامه داد: نقش بازار و بخش خصوصی نیز در پیش‌بینی و تنظیم بازار و در میدان کار نیز بسیار ویژه است چرا که می‌توانند نسبت به تأمین کالاهای اساسی مردم از سایر استان های کشور و حتی خارج اقدام کنند.
گفتنی است، در این جلسه آخرین وضعیت قیمت اقلام اساسی مردم در شهرستان کرج اعلام و گزارشی از اقدامات انجام شده در ستاد تنظیم بازار شهرستان ارائه شد.
انتهای پیام/۳۳۹۳