به گزارش پایگاه خبری ربیع، علیرضا شریفی نژاد مدیر عامل شرکت گاز استان سمنان، ضمن اعلام افزایش ۶ درصدی مصرف گاز استان در مهر ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل ابراز داشت: با سرد شدن هوا میزان مصرف گاز نیز فزونی خواهد یافت بنابراین انتظار می‌رود مردم با مصرف بهینه ضمن کمک به اقتصاد خانوار؛ مانع افت فشار گاز در نواحی سردسیر شوند.

وی بابیان اینکه پیش‌بینی می‌شود طی فصل سرما مصرف روزانه گاز استان سمنان به بیش از پنج میلیون مترمکعب در روز برسد، اضافه کرد:
در کنار مصرف بهینه موضوع ایمنی مصرف نیز بسیار حائز اهمیت است.

این مقام مسئول افزود: استفاده از لوازم گازسوز استاندارد و توجه ویژه به برچسب انرژی نصب شده بر روی این لوازم تأکید کرد و افزود: مشترکین محترم باید از تبدیل وسایل نفت سوز به گازسوز بپرهیزند و از نیروهای متخصص برای نصب وسایل گازسوز استفاده کنند.

وی ضمن تأکید بر استفاده از بخاری های استاندارد برای گرم کردن منازل و محل کار، اظهار داشت: اطمینان از سلامت کارکرد و استاندارد بودن دودکش و دقت در نصب اتصالات لوازم گازسوز، از راه ‌های پیشگیری از خطر گاز منوکسید کربن است.

این مقام مسئول افزود: مشترکان باید هنگام نصب وسایل گاز سوز به خصوص بخاری گازی از باز بودن مسیر دودکش و نصب کلاهکH در پشت بام مطمئن شوند، همچنین دقت کافی برای پیش بینی تبادل هوا و جریان اکسیژن کافی متناسب با نیاز دستگاه‌ها و سامانه‌های گرمایشی نصب شده در محیط های مسکونی داشته باشند.

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان ضمن تأکید بر استفاده نکردن از بخاری های بدون دودکش در محیط ‌های مسکونی بسته، خاطرنشان کرد: آبی نبودن شعله بخاری، رطوبت زیاد اطاق و نامطبوع بودن فضای منزل نشانه خطر است و باید در این گونه مواقع ارتفاع دودکش و مسیر آن را کنترل کرده یا از افراد مطلع و کارشناس و یا تماس با ۱۹۴ در این خصوص درخواست راهنمایی و کمک شود.

شریفی نژاد ادامه داد: سرویس کردن کامل مجموعه سامانه های گرمایشی مجتمع های مسکونی به خصوص رسوب زدایی کوره ها و اطمینان از سلامت مشعل ها و… قبل از آغاز فصل سرد، استفاده از بست های فلزی و شیلنگ استاندارد و لوله های بخاری فلزی در نصب بخاری و لوازم گازسوز، جلوگیری از نصب دودکش‌های آکاردئونی و استفاده نکردن از یک شیر گاز برای چند وسیله گازسوز از دیگر نکاتی است که باید به آن توجه شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان میزان درجه حرارت استاندارد در منازل در فصل سرد را ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد اعلام کرد.

وی با بیان اینکه هر سال بخش عمده‌ای از حوادث فوت و خفگی با گاز منوکسیدکربن مربوط به دودکش است، گفت: با آغاز فصل سرد سال بر اثر بی احتیاطی و رعایت نکردن اصول ایمنی در استفاده از وسایل گرمایشی به ویژه بخاری و آبگرمکن، تعدادی از هموطنان جان خود را به علت مسمومیت با گاز منوکسیدکربن از دست می دهند، بنابرین امیدواریم مشترکان گاز با رعایت کامل اصول ایمنی در استفاده از وسایل گازسوز، زمستان آرام و بدون حادثه ای را پشت سر گذارند.