به گزارش پایگاه خبری ربیع، نایب رییس شورای اسلامی شهر کاشان گفت: تدوین و عملیاتی شدن طرح جامع حریم شهر برای جلوگیری از تخلفات و ساماندهی تمام امور مدیریت شهری ضروری است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر کاشان، حسینعلی وکیل، نایب رئیس شورای اسلامی شهر کاشان، در هفتاد و چهارمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کاشان که با موضوع ارائه گزارش عملکرد مدیر منطقه سه شهرداری کاشان برگزار شد گفت: موضوع طرح حریم بسیار مهم است که باید شهرداری کاشان یک طرح جامع برای آن تهیه و اجرایی کند.

وی، تصریح کرد: اجرای این طرح مانع از ساخت و سازهای غیرمجاز، احداث معابر غیراصولی  و ساماندهی امور عمرانی در مناطق شهری می شود.

به گفته وی، با تدوین طرح جامع حریم شهری همه نقطه نظرات و نکات ضروری در توسعه شهر مورد توجه قرار می‌گیرد.

نایب رییس شورای اسلامی شهر کاشان، با تاکید بر لزوم ارائه یک لایحه در زمینه خدمات شهری برای ساماندهی و جمع آوری زباله در سطح شهر از سوی شهرداری‌ گفت: این لایحه می تواند با محتوای ارائه جرایم و الزام به رعایت نظم توسط شهروندان در بیرون گذاشتن زباله در ساعت مقرر و تفکیک آن از مبدا موثر باشد.

وکیل، با تاکید بر اینکه در دیگر کشورها شهروندان برای تاخیر در بیرون گذاشتن زباله از راس ساعت آن و عدم تفکیک در مبدا جریمه می شوند گفت: این لایحه و ساماندهی وضعیت جمع آوری زباله می تواند در کمیسیون خدمات شهری شورا تکمیل و مصوب شود تا الزامات و ابزار قانونی آن نیزعملیاتی شود.

وی، تصریح کرد: افزون بر تدوین این لایحه بحث آموزش و فرهنگ سازی نیز که بسیار مهم تر است می تواند بر تسریع و تسهیل در تحقق این ابزار قانونی کمک کند و موثر باشد.

به گفته وی،به جای اینکه شهرداری پول را برای جمع آوری و حمل زباله خرج کند می تواند برای آموزشی موثر و فرهنگ ساز هزینه کند.

 نایب رییس شورای اسلامی شهر کاشان، در ادامه با تقدیر از ارائه گزارش خوب و قابل تقدیر مدیر منطقه ۳ شهرداری کاشان و معاون فنی و عمرانی شهرداری در زمینه اجرای آسفالت مکانیزه در سطح شهر گفت: اجرای این آسفالت که مصالح آن مصالح کوهی است کار بسیازر پسندیده و مثبتی است اما نگرانی ما برای اجرای آسفالت دستی در مناطق است.

به گفته وی، اجرای ۲۴۰ هزار مترمربع آسفالت  توسط شهرداری طی ۹ ماهه سال ۹۷ در تمام مناطق پنج گانه آن جای تقدیر دارد و بی نظیر است.

وکیل، با اظهار نگرانی از آسفالت دستی غیراستاندارد که همچنان ادامه دارد و همواره گزارش های متعددی از نارضایتی شهروندان در مورد آن به شورا و شهرداری ارسال می شود.

وی، همچنین دقت و نظارت شهرداری بر کار پیمانکاران با توجه به تعهد و قرارداد آنها در نوع آسفالت مکانیزه و نوع مصالح به کار گرفته شده و میزان قیر مصرفی را تاکید کرد و گفت: باید دقت کنند پیمانکار کار را بر اساس همان قرارداد و نوع و میزان مصالحی که تعهد کرده است انجام می دهد و اگر کوتاهی می کند که در این صورت باید حتما با آنها برخوردشود.

وکیل یادآورشد: حتی یک مترمربع از آسفالت نیز نباید بدون زیرسازی مناسب و بدون قیرپاشی و با ضمانت کمتر از حد مجاز کارشود و بخواهد دوباره جمع آوری و عامل ضرر و زیان به شهرداری شود.

وی در پایان افزود: نظارت ها بر اجرای پروژه ها دقیق تر اعمال شود تا کارها علاوه بر اینکه با سرعت بهتر و بیشتر جلوبرود با رضایتمندی شهروندان و امنیت و آرامش خاطر آنها نیز فراهم شود.

*طرح جامع حریم شهر کاشان نهایی شده است

سعید ابریشمی راد، شهردار کاشان نیز در پایان از تدوین قرارداد طرح جامع حریم شهر کاشان خبرداد و گفت: : پیش نویس قرارداد طرح جامع حریم شهر نوشته شده و به استان نیز ارسال شده که در حال نهایی شدن و تکمیل است.

انتهای خبر / قربانی