به گزارش پایگاه خبری ربیع، دکتر بهرام سرمست استاندار قم در جلسه ستاد مردمی مقابله با کرونای استان قم طی سخنانی کسب رتبه ی دوم در ارائه تسهیلات کرونایی توسط استان قم را مورد توجه قرار داد و گفت: دامنه ی این بیماری به حدی بوده است که دولت به تنهایی قادر به ارائه ی بسته های حمایتی نبوده است.
وی بهره گیری از ظرفیت های خیرین و گروه های مردمی در کمک به اقشار آسیب پذیر در قم را مورد توجه قرار داد و گفت: فرهنگ کمک به نیازمندان و هم نوع دوستی، در استان قم نمود وی‍ژه ای داشته است.
سرمست با اشاره به تشکیل کارگروه های تخصصی برای ساماندهی کمک های خیرین ادامه داد: تلاش کرده ایم تا افراد نیازمند مغفول مانده را هم حمایت کنیم.
وی حمایت از کارگران فصلی و خانواده های آسیب دیده از کرونا را در دستور کار مسئولان استان دانست و گفت: نیازمند یک موج حمایتی جدید برای پشتیبانی از نیازمندان و افراد آسیب دیده از کرونا هستیم.
سرمست شیوع موج چهارم کرونا در کشور را مورد توجه قرار داد و با اشاره به همزمانی این موج با ماه مبارک رمضان گفت: انتظار این است که طرح مواسات و کمک های مومنانه در این ماه مبارک تقویت شده و خیرین به این مسیر ترغیب و تشویق شوند.
سرمست در بخش دیگری از سخنان خود استاندار قم تامین تجهیزات پزشکی را در اولویت کاری مسئولان دانست و با اشاره به پشتیبانی های دولت از کادر درمان افزود: اگر کمک های خیرین، طلاب، بسیج و سپاه و نیروهای مسلح نبود نمی توانستیم در مقابله با این بیماری توفیقی مطلوب بدست بیاوریم.
استاندار قم توسعه ی زیرساخت های درمانی استان قم در دوران کرونا را مورد توجه قرار داد و با اشاره به افتتاح و بهره برداری از بیمارستان امیرالمومنین طی ماه های اخیر گفت: امیدواریم در راستای افتتاح هرچه سریعتر بیمارستان مادر نیز پیگیری های لازم در حال انجام است و بزودی شاهد افتتاح و بهره برداری از آن خواهیم بود.
سرمست تامین ماشین مخصوص حمل واکسن را نیز در دستور کار مسئولان دانست و گفت: در خصوص واردات واکسن نیز خیرین اعلام آمادگی کرده اند که امیدواریم در این زمینه بررسیها و پیگیریهای لازم از سوی دانشگاه علوم پزشکی صورت گیرد.