به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی، سید احمد هاشمی در جلسه کمیته درمان و حمایت‌های اجتماعی شورای هماهنگی استان اظهار کرد: ادامه فعالیت مرکز گذری کاهش آسیب دانشگاه علوم پزشکی بجنورد معروف به DIC ضرورت دارد و مرکز مذکور در سال جاری خدمات مناسب به معتادین متقاضی ارائه می‌کند.

وی در این جلسه گفت: با عنایت به‌ضرورت ساماندهی معتادین متجاهر و بیماران عفونی خاص، اداره کل بهزیستی نسبت به تأمین سرپناه و حمایت‌های اجتماعی ازاین‌گونه بیماران و دانشگاه علوم پزشکی استان نیز اقدامات درمانی موردنیاز این افراد را انجام دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افزود: در این جلسه پیشنهاد شد، جهت حمایت از بیماران ارجاعی کنگره ۶۰ به‌منظور دریافت اوپیوم مقرر شد تمامی مراکز درمانی سوءمصرف مواد و کاهش آسیب شهرستان شیروان ۱۰ سهمیه اضافه برای بیماران ارجاعی از کنگره ۶۰ اختصاص دهند.

رئیس کمیته درمان و حمایت‌های اجتماعی استان خاطرنشان کرد: در استان خراسان شمالی چهار مرکز گذری کاهش آسیب (DIC) به بیماران ارائه خدمات می‌کند که از این تعداد ۳ مرکز تحت پوشش بهزیستی در شهرستان‌های بجنورد، شیروان و فاروج و یک مرکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان در شهرستان بجنورد فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/