به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد و به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمد علی شجاعی در نشستی با حضور رییس اتاق بازرگانی استان و روسای کمیسیون‌های تخصصی این اتاق اظهار داشت: یکی از ضعف‌های استان نبود فرآوری محصولات کشاورزی است و ازآنجایی که صنایع تبدیلی یکی از پیشران‌های اقتصادی محسوب می‌شود لذا ایجاد آن در استان ضرورت دارد.

وی افزود:در خراسان شمالی منتطر کمک دیگران برای حل مشکلات خود هستیم در حالیکه توانمندی‌های خود را نادیده میگیریم.

در ادامه این نشست طرح‌های حوزه کشاورزی مورد بررسی قرار گرفت و استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: باید موجبات پیشرفت کشاورزی در این استان رقم بخورد و دراین مسیر بازار فروش محصولات، کیفیت محصولات برای صادرات، منایع پایدار آب و تشکیل تعاونی‌ها حائز اهمیت است.

وی افزود: اگر زیر ساخت‌ها برای طرح‌های فوق فراهم است باید در اولویت کار قرار گیرد ضمن اینکه طرح‌ها باید عملیاتی و اقتصادی باشد.

شجاعی در ارتباط با حوزه کشت زعفران نیز بیان کرد: تشکیل تعاونی‌های جدید در حوزه کشت زعفران با تاکید بر انسجام مردمی ساماندهی تعاونی‌ها و مبتنی بر برنامه و زمانبندی می‌تواند کمک شایانی را به این حوزه داشته باشد.

وی افزود:حلقه‌های اجرا شدن طرح‌های حوزه کشت زعفران باید شامل کشت مکانیزه، بسته بندی، رعایت استانداردها، بازاریابی و صادرات باشد.

استاندار خراسان شمالی در پایان گفت: داشتن ارتباط بین المللی لازمه کار صادرات محصولات است و هر فردی به تنهایی نمی‌تواند اقدام به انجام این کار داشته باشد بنابراین آموزش، پیگیری و عملیاتی کردن در این طرح‌ها بسیار مهم است که باید جدی گرفته شود.

انتهای پیام/