به گزارش پایگاه خبری ربیع،اخیراً کاربران گزارش هایی در مورد مشکل نشتی نور در سمت چپ صفحه نمایش پرچمدار تازه وارد سامسونگ یعنی گلکسی نوت ۹ را در فروم ها منتشر کرده اند.

مدت کوتاهی از عرضه رسمی پرچمدار گلکسی نوت ۹ و تحویل آن به خریداران می‌گذرد؛ حال تعدادی از خریداران این پرچمدار گزارش هایی مبنی بر نشتی نور شدید و آزار دهنده در سمت چپ صفحه نمایش این گوشی را گزارش داده اند. با توجه به قیمت بالای این پرچمدار، ممکن است که این مشکل نظر سایر کاربران را برای خرید نوت ۹ تغییر دهد.

سامسونگ به طور رسمی تحقیقات خود را درمورد این موضوع شروع کرده است و باید منتظر جوابیه رسمی آن ها در مورد این مشکل باشیم. پرچمدار نوت ۹ مانند سایر پرچمدار های سامسونگ دارای صفحه نمایش خمیده OLED است. صفحه نمایش ۶.۴ اینچی این گوشی با رزولوشن ۱۴۴۰*۲۹۶۰ موفق به ثبت ۶ رکورد جدید در سایت DisplayMate شده است.

این نور آزار دهنده از طریق یک شکاف بین پنل و قاب آلومینیومی در سمت چپ صفحه نمایش نشت می‌کند. این مشکل پیشتر در برخی از گوشی های نوت ۸ و اس ۹ هم گزارش شده بود. شاید این موضوع آنقدری که به نظر می‌رسد جدی نباشد و فقط در تعداد محدودی از این دستگاه ها رخ داده باشد. در این بین تعداد از کاربران معتقدند که نشتی نوری وجود ندارد و به دلیل خمیده بودن صفحه نمایش و بازتاب نور این حالت رخ می‌دهد و این موضوع فقط خطای دید است.

البته باید در نظر داشت که نصب صفحه نمایش منحنی بر روی بدنه گوشی به هیچ وجه کار آسانی نبوده و سامسونگ ممکن است که در تولید تعدادی از نسخه های اولیه این گوشی در زمان نصب و قالب گیری اشتباه هایی کرده باشد. تجربه بد سامسونگ در پرچمدار نوت ۷ باعث شده است که کاربران نسبت به گوشی های سری نوت کمی بد بین و حساس شوند و این موضوع با توجه به تبلیغات گسترده سامسونگ در مورد کنترل کیفیت سختگیرانه گلکسی نوت ۹، ممکن است مشکلاتی را برای این غول کره‌ای ایجاد کند.