به گزارش پایگاه خبری ربیع،اپل این هفته یک کنفرانس در مورد صفحه نمایش های جدید در تایوان برگزار کرد که در آنجا این شرکت با دو کمپانی پیشرو در تکنولوژی میکرو ال ای دی جلسه ای برگزار کرد. این کمپانی در خصوص استفاده از صفحه نمایش های مینی ال ای دی صحبت کرده است که می تواند خبرهای منتشر شده از این جلسه را جذاب تر کند.

در حال حاضر صفحه نمایش های OLED بیشترین استفاده را در صفحه نمایش های کنونی دارد. این صفحه نمایش نازک است و از کنتراست تصویر و روشنایی فوق العاده ای برخوردار است و قابلیت تا شدن را نیز در بعضی طراحی ها دارند.

اما خیلی از شرکت ها در مورد استفاده از صفحه نمایش های جدید میکرو ال ای دی هیجان زده هستند زیرا این صفحه نمایش های جدید می توانند جلوه ای تازه از تصویر و رنگ را به مخاطبان عرضه کنند.

فرصتی استثنایی برای اپل در زمینه صفحه نمایش های جدید

قطعا صفحه نمایش های میکروLED می تواند یک فرصت عالی و بی نظیر برای اپل باشد و از نظر طراحی قطعا ظاهری نازک تر و سبک تر نسبت به تمام صفحه نمایش های موجود خواهد داشت و می تواند این شرکت را برای طراحی هرچه بهتر تلفن های همراه جدید iPhone یاری کند.

یکی از مشکلات موجود در این زمینه هزینه بالای تولید این صفحه نمایش است و خیلی از تولیدکنندگان این صفحه نمایش را جایگزینی مناسب برای صفحه نمایش OLED می بینند.

در حال حاضر این صفحه نمایش قابلیت رقابت با صفحه نمایش OLED را ندارد ولی شاید در آینده بتواند رقابتی نزدیک با این صفحه نمایش داشته باشد.

البته گزارش ها حاکی از این است که امسال اپل (و سامسونگ ) تحقیقات خود را در زمینه صفحه نمایش میکروLED افزایش داده اند.

خبرهایی در زمینه ایجاد یک سازمان مخفی برای تحقیق و توسعه در زمینه این صفحه نمایش توسط اپل در کالیفرنیا ساخته شده است.

هنوز زمان رونمایی از این سبک صفحه نمایش در تلفن های همراه iPhone مشخص نشده است.

شکی نیست که شرکت اپل تاکنون هیچ اظهار نظری راجع به این موضوع نداشته است اما در سال های آینده حرف های بیشتری در مورد اپل و صفحه نمایش میکروLED خواهیم شنید.