به گزارش پایگاه خبری ربیع، سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری با اعلام این مطلب گفت: در اجرای مصوبه هیات وزیران مبنی بر تخصیص سوخت این ناوگان بر اساس پایش، طرح ساماندهی ناوگان حمل و نقل دیزلی درون شهری در شهر سمنان در حال اجرا می باشد و برای صاحبان خودروهای دیزلی سبک و سنگینی که در این طرح ثبت نام نموده اند، پروانه فعالیت صادر می‌شود.

مجید کاشی افزود: کلیه دارندگان خودروهای نفت گاز(دیزل) درون شهری و حومه ای به منظور دریافت سهمیه سوخت ناوگان مکلف می باشند تا در سامانه کشوری WWW.UTCMS.IR نسبت به ثبت نام مشخصات خودروهای خود اقدام نمایند.

همچنین درمرحله بعدی مالکان این ناوگان باید با مراجعه به سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری سمنان نسبت به طی مراحل اخذ پروانه فعالیت و دریافت آن اقدام نمایند.

وی در ادامه یاد آور شد: در راستای اجرایی شدن این طرح و بر اساس ابلاغیه های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به استانداری ها و شهرداری های کل کشور وطبق ماده ۱۵ دستورالعمل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری، دارندگان ناوگان تنها باید در یکی از شهرداری‌های کشور برای ناوگان خود پروانه فعالیت دریافت کنند و این پروانه در کل کشور دارای اعتبار بوده و نیازی به دریافت پروانه مجدد از سایر شهرداری ها نیست و صدور پروانه منوط به ثبت نام در سامانه این طرح می باشد.

کاشی در پایان گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته ناوگانی که تا ۱۵ هرماه نسبت به اخذ پروانه فعالیت واشتغال از شهرداری ها اقدام کند، شامل سهمیه سوخت استاندارد قرار خواهند گرفت، چرا که براساس مصوبه هیات وزیران در صورت عدم ثبت نام و اخذپروانه فعالیت ناوگان،‌ به تدریج سهمیه آنان کاهش ونهایتاٌ قطع خواهد شد.