به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از البرز، مهدی پیر صالحی رئیس سازمان غذا و دارو امروز در آیین رونمایی از خط تولید داروی جامدات در یک شرکت خصوصی در استان البرز گفت: صدور پروانه برای تمام شرکت های تولیدی در دستور کار قرار گرفته است و تشکیل کمیته رونق تولید از دیگر اقداماتی است که در سال جدید انجام می شود.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه ۱۶۰ میلیون دلار دارو در کشور وجود دارد که دارای مشابه خارجی است، اظهار کرد: ۵۴۰ قلم داروی مشابه وارداتی در ۶ ماهه گذشته توسط سازمان غذا و دارو تولید شده و تعداد داروهای وارداتی کشور از ۵۴۰ به ۴۴۰ قلم رسیده است.

وی گفت: سالانه ۴۲ میلیارد عدد دارو در کشور تولید می‌کنیم و ۶ میلیارد عدد به تولید داروی کشور افزوده شده است که این امر منجر می‌شود به ۱۵ درصد تولید دارو در ایران دست پیدا کنیم.

پیرصالحی اذعان کرد: ظرفیت کافی در حوزه دارو برای بازارهای جهانی داریم و در سازمان غذا و دارو نیز شفافیت لازم برای تولید دارو وجود دارد.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه واگذاری امور غیر حاکمیتی به سازمان های مردم می تواند به تولیدات ما سرعت ببخشد، مطرح کرد: طی انعقاد قراردادی با معاونت علمی ریاست جمهوری مقرر شد از ۸۵ ماده اولیه و ۹۰ محصول ساخته شده در سطح کشور حمایت به عمل آید تا به تولید برسد.

وی اضافه کرد: تمامی اقدامات و حمایت های دولت با کمک تولید کنندگان و سرمایه گذاران نتیجه خواهد داد تا بتوانیم بیشتر بیماری ها را با استفاده از تولیدات داخلی درمان کنیم.

انتهای پیام/پ/۱۱۰۵/س/۲/و