به گزارش پایگاه خبری ربیع، مدیرکل راه آهن اراک با بیان اینکه بیش از ۱۳۲ هزار مسافر از طریق قطار در استان مرکزی جابه‌جا شدند گفت: صادرات بار از طریق خطوط ریلی استان مرکزی ۱۴ درصد رشد داشت.

جلال الدین کوکنار ، با اشاره به جابه‌جایی مسافران با استفاده از حمل و نقل ریلی اظهار داشت: میزان جابه‌جایی مسافرین در ۶ ماهه نخست امسال بالغ بر ۲۰۸ هزار و ۱۳۷ نفر بوده است که از این تعداد ۱۳۲ هزار و ۷۰۳ نفر ورودی به راه آهن استان بودند و ۱۳۵ هزار و ۴۳۴ نفر هم از استان خارج شدند که این تعداد نسبت به ۶ ماهه نخست سال پیش، ۸ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: میزان جابه‌جایی و بارگیری در ۶ ماهه نخست سال ۹۷، بالغ بر ۴۶۴ هزار و ۴۲۱ تن بوده است که نسبت به مدت مشابه سال ۹۶، بالغ بر ۲ درصد رشد داشتیم.

کوکنار اضافه کرد: این درحالی است که میزان باری که به استان وارد شده ۱۶ درصد رشد و میزان باری که از استان صادر شده ۱۴ درصد رشد داشته‌ است.

مدیرکل راه آهن اراک عنوان کرد: با افتتاح ایستگاه کرمانشاه تصمیم گرفتیم، امسال حجم زیادی از مسافران را از تهران تا کرمانشاه با قطار جابه‌جا کنیم برای همین روزانه بین دو تا ۶ قطار با توجه به حجم مسافران در مسیر تهران تا کرمانشاه پیش‌بینی شده است که اراک و استان مرکزی هم شامل آن می‌شود.

کوکنار افزود: قیمت‌های بلیط قطار اعلام شده‌ و در اختیار مردم قرار گرفته است، مسافران تا ایستگاه کرمانشاه با قطار می‌روند و از آنجا دستگاه‌های جزئی مثل اتوبوس و غیره پیش‌بینی شده است که مسافران را از آنجا به مرز می‌برند.

وی خاطرنشان کرد: در مسیر ریلی هم خدماتی برای مسافران اربعین در ایستگاه‌های تشکیلاتی، نمازخانه‌ها و غیره ارائه می‌شود، تا ۱۱ آبان خدمات‌دهی به مسافران ادامه‌ دارد که می‌توانند با قطار جابه‌جا شوند.