به گزارش پایگاه خبری ربیع،به روز رسانی اندروید ۸.۱ برای گوشی های هوشمند MI A1 شیائومی عرضه شد. این به روز رسانی حجمی در حدود ۱.۲ گیگابایت دارد اما وجود مشکلاتی در این به روز رسانی باعث شده است که بیشتر کاربران این گوشی موبایل پرفروش این به روز رسانی را دریافت نکنند . حال قصد داریم به تغییرات و مشکلات نرم افزار این گوشی هوشمند پس از به روز رسانی این نسخه اندروید بپردازیم:

این به روز رسانی اندروید ۸.۱ ظاهر این گوشی هوشمند را بسیار شبیه به نسخه مدل پیکسل ۲ خواهد داشت و تم این دستگاه را به رنگ تیره تبدیل می کند. همچنین این به روز رسانی شامل یک پچ امنیتی است که برخی ایرادات این موبایل را برطرف می کند، اما این به روز رسانی مشکلات بسیاری را ایجاد کرده است که کاربران به یکدیگر توصیه می کنند این به روز رسانی را دریافت نکنند.

اما با این وجود این که پیشنهاد می کنیم این به روز رسانی را دریافت نکنید اما اگر علاقه مند به دریافت اندروید ۸.۱ باشید می توانید از بخش تنظیمات آن را به صورت مستقیم دریافت کنید. برخی از ویژگی های مثبت و منفی این به روز رسانی به شرح زیر است:

ویژگی های مثبت

رابط کاربری دستگاه تغییر می کند

زمانی که صفحه نمایش را روشن می کنیم رنگ منو تغییر می کند

بخش تنظیمات رنگ و ظاهری متفاوت پیدا کرده است

کیفیت صدا و موسیقی این نرم افزار بهتر شده است

به روز رسانی لانچر نسخه سوم را دریافت کرده است

ویژگی های منفی

پشتیبانی کمتر توسط کمپانی شیائومی

دوربین دوم عملکرد اصلی خود را ندارد

حذف نرم افزار رادیو به صورت پیش فرض

سرعت اینترنت نسبت به نسخه قبل کاهش می آید

بخشی از نوار ابزار مربوط با وای فای و اینترنت خط با مشکل رو به رو خواهد شد

با این وجود کاربران می توانند تصمیم بگیرند که این به روز رسانی نرم افزاری برای آن ها مفید خواهد بود یا برای عملکرد این گوشی و نحوه کاربری آن اختلال ایجاد خواهد کرد.

گوشی هوشمند MI A1 یکی از میان رده های کمپانی شیائومی محسوب می شود پردازنده اسنپدراگون ۶۲۵ بهره می برد و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی دارد حضور رم نرم افزار ۴ در کنار این پردازنده شرکت کوالکام می تواند تمام کارهای روزمره کاربران را برطرف کند. این گوشی هوشمند از طرفی دیگر از دو لنز ۱۲ مگاپیکسلی بهره می برد که این نوع لنز دوربین بسیار شبیه به دوربین هواوی آنر ۸ است که فروش بسیار خوبی در سال گذشته توسط برند هواوی داشته است . این گوشی هوشمند اما در بخش دوربین سلفی ضعیفتر عمل کرده است و از یک لنز پنج مگاپیکسلی بهره می برد که با انتقاداتی نیز رو به رو شده بود و کاربران به این لنز تمایل خاصی نداشتند