به گزارش پایگاه خبری ربیع، هفته اول مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران به جز یک مسابقه که تا هنگام تنظیم این گزارش برگزار نشده بود (شاهین بوشهر – سپاهان اصفهان) با همه مشکلات ریز و درشت برگزار شد.

پرد خفیف پرسپولیس، شکست استقلال در دقیقه ۹۵ و البته پیروزی پر گل سایپا برابر ذوب آهن و شروع مقتدرانه یحیی و تیمش از مهمترین اتفاقات هفته اول لیگ برتر فوتبال ایران بود.

اما درکنار همه اتفاقات مهمترین مسئله‌ای که هواداران منتظر بودند در لیگ نوردهم ببینند شماره دار شدن صندلی‌ها و ورود بی دردسر به ورزشگاه بود که نه تنها عملی نشد بلکه حتی در برخی موارد خیلی بی نظم تر لیگ قبل هم بود.

قرار بود بلیت‌فروشی کاغذی حذف شود که تماشاگر با اعصاب آرام‌تر و با کمترین وقت تلف شده به استادیوم برود. ولی سامانه بلیت فروشی که صبح روز پنجشنبه رونمایی شد، هر اعصاب پولادینی را خراش می‌داد، بس که برای کاربران عذاب‌آور بود. بعد از آن نوبت به گیت‌هایی می‌رسید که «ظاهراً» کارکردش این بوده که بلیت‌ها را کنترل کند ولی در عمل هیچ تأثیری در کنترل تماشاگران ورودی نداشت و هر بارکدی را می‌خواند و دروازه را باز می‌کرد! شگفت‌انگیز است که تا قبل از روز پنجشنبه، نه از کارفرما و نه از پیمانکار، کسی به خودش زحمت نداده بود به صورت محدود، سامانه ورود به ورزشگاه را آزمایش کند.

در اولین هفته لیگ برتر، البته نشانه‌های مثبتی هم دیده شد؛ اعتراض به داوران کمتر به چشم می‌آمد، الفاظ رکیک کمتر شنیده شد و درگیری قابل توجهی روی سکوها رخ نداد اما راه حل قطعی و همیشگی برای اینکه ما هم شبیه «همه جای دنیا» بشویم، چیزی نیست جز اینکه از ابتدا تا انتهای برگزاری یک بازی فوتبال به باشگاه میزبان سپرده شود تا دیگر نیازی به اختراع دوباره چرخ نباشد. این همان موردی است که در بقیه دنیا به آن عمل می‌شود. هیچ فدراسیون و نهاد دولتی یا عمومی وظیفه ندارد که سامانه بلیت‌فروشی الکترونیکی و ابزارهای کنترلی ورود به ورزشگاه طراحی کند. اگر همه این موارد واقعاً به باشگاه‌ها سپرده شود و تصدی‌گری فدراسیون کاهش یابد، یقیناً خروجی بهتری نسبت به امروز خواهیم دید.

نتایج

تیم پرسپولیس در اولین دیدار خود موفق شد با یک گل پارس جنوبی جم را شکست دهد و حالا کالدرون می‌تواند حداقل یک هفته‌ای نفس راحتی بکشد. تراکتوری‌ها که با خرید های گران قیمت فقظ به فکر قهرمانی هستند در اولین دیدار خود به نتیجه‌ای بهتر از مساوی نرسیدند. سایپا با مربی جوان خود موفق شد تیم خوب ذوب آهن را ۳ بر دو شکست دهد. شهر خودرو مدعی تازه لیک برتر هم با شروعی طوفانی با دو گل تین پیکان را شکست داد و یحیی حالا با تیمی قدرتمندتر از فصل قبل به کابوسی برای رقبا تبدیل شده است. صنعت نفت آبادان هم توانست با یک سوپر گل که شاید حتی به عنوان بهترین گل فصل هم انتخاب شود تیم فولاد را در فولادآرنا شکست داد. امام بدن شک بزرگترین شوک هفته اول شکست استقلال از ماشین سازی تبریز بود.

در شرایطی که بازی رو به پایان بود و همه انتظار نتیجه تساوی از این مسابقه داشتند، محمد دانشگر مدافع استقلال در دقیقه ۹۳ و در حالی که سامان نریمان جهان در حالت تک به تک با دروازه استقلال قرار داشت، روی این بازیکن خطا کرد و با دریافت کارت قرمز مستقیم، از زمین مسابقه اخراج شد. حاصل این خطا یک ضربه کاشته برای ماشین سازی بود که اتابک زارعی در دقیقه ۹۵ آنرا وارد دروازه استقلال کرد.

به این ترتیب آبی پوشان تهرانی با هدایت استراماچونی لیگ را با باخت مقابل ماشین سازی آغاز کردند.

مصطفی دنیزلی سرمربی تراکتور و وحید هاشمیان مربی تیم ملی فوتبال ایران با حضور در ورزشگاه، از نزدیک این مسابقه را تماشا کردند.