به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از کرج، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد هاشمی، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه خوارزمی در مراسم روز بزگداشت شهید چمران که با حضور اساتید در دانشگاه خوارزمی کرج برگزار شد گفت: بسیج از آنجایی طیبه و اثربخش بوده و منافع و آثارش فراگیر است که در رأس آن اساتید بزرگی مانند شهید چمران ها حضور دارند.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری اذعان کرد: عنوان، کلمه و نام به خودی خود دارای ارزش نیستند و در واقع ارزش کلمات را صاحبان آن ها مشخص می کنند. چمران کسی بود که هم به بسیج عزت داد و هم خودش با این عنوان عزت یافت.

هاشمی اظهار کرد: شهید چمران به عنوان یک الگوی ملموس در مدیریت اسلامی و شخصیت دارای کاریزمای بسیار بالا و ویژگی ها و صفات مثبت، قابل احترام است و علاوه بر ایران، در کشورهای یمن، لبنان، عراق، پاکستان، افغانستان، فلسطین، سوریه جریان ساز شده و به عنوان الگو معرفی می شود.

وی از کسانی که در بسیج اساتید فعالیت می کنند خواست: اساتید و دانشجویان در کنار دیگر برنامه ها از خانه درس آموز موزه شهید چمران در بازار تهران بازدید کنند زیرا زندگی شهید چمران در این موزه به خوبی قابل لمس است.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در وصف شخصیت شهید چمران بیان کرد: وی هنرمندی بود که هم در نگارگری تصویر، ادبیات و هم در نگاه هنری به موضوعات اطراف، کم نظیر بود. در شخصیت هایی همچون شهید چمران عشق موجب می شود که فداکاری کنند، به دنیا بی اعتنایی کنند و در واقع عشق، هدف حیات و محرک زندگی آنان است.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری مطرح کرد: غالب جملات عرفا در بحث آرزوهاست. اما شهید چمران گویا مرحله آرزو را رد کرده و از حال خود می گوید که خوشحالم که از عالم برید ام و در چنین راهی به شهادت می رسم.

وی خاطر نشان کرد: امام خمینی (ره) شخصیتی هنری، عارف مسلک و مجاهد بودند که عرفا، حکمت و سیاست را با هم تجمیع کردند و شهید چمران در این موارد شاگرد امام می شود که در علم سرآمد است و لبه های مرز علم را طی می کند.

هاشمی ادامه داد: بخشی از زندگی شهید چمران مانند داستان زندگی حضرت موسی (ع) است. او در بالاترین درجه در داخل کشور ابرقدرتی رشد می کند که داعیه اولیه علم را داراست. او در دل آمریکا رشد می کند و دشمن آمریکا می شود.

وی افزود: زمان بازگشت وی به لبنان مسؤولیت مدرسه ای را بر عهده می گیرد که دانش آموزان آن پدران و مادران خود را در جنگ رژیم صهیونیستی و لبنان از دست داده اند و چنان برای آن ها مربیگری می کند که هر کدام از دانش آموزان برای خود شاخص شده و به مجاهدان حزب الله تبدیل می شوند.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری تصریح کرد: اگر کسی بخواهد از ظلم به سمت نور حرکت کند از زمانی که گام های نخست را بر می دارد خداوند ولی او می شود و مربی چمران نیز خود خدا بود.

هاشمی با بیان اینکه اندیشمندان معتقدند که در غرب دانش و دانشگاه بر اساس ایدئولوژی خاصی طراحی شده است توضیح داد: امروزه برخی از اساتید معتقدند نباید جامعه اسلامی در دانشگاه ها بر اساس ایدئولوژی اسلامی ساخته شود.

وی بیان کرد: چه بلایی بر سر تحول علوم انسانی آمد؟ مگر فرمایش مقام معظم رهبری پیگیری جدی این موضوع نبود؟ کسی که در شورای تحول علوم انسانی باشد مگر نباید در تراز انقلاب اسلامی عمل کند؟  شورای تحول بی تحرک است و به وظایف خود عمل نمی کند.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری تصریح کرد: نخستین پهباد ایرانی ساخت شهید چمران بود و روزنامه هایی که برای اولین بار از آسمان بر سر شاه می بارید توسط چمران انجام شد.

هاشمی توضیح داد: استاد در تراز انقلاب، ابتدا خود در میدان حضور پیدا می کند و سپس ندای “هل من ناصر ینصرنی” را سر می دهد و از دور تقاضای کمک نمی کند.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری بیان کرد: جنگ های نامنظم یکی از ابداعات چمران در مقابل دشمن تا دندان مسلح بود و امروزه این گونه جنگ ها به عنوان یکی از روش های جنگی در دنیا تدریس می شود.

هاشمی اذعان کرد: وقتی در کشور عده ای بی هویت و ترسو فریاد بر می آورند که آمریکا قصد حمله به ایران را دارد مقام معظم رهبری با قاطعیت فرمودند: جنگ نمی شود و مذاکره هم نمی کنیم.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در پایان تأکید کرد: امروز اگر در حالیکه دشمن می گوید شکست می خورید، در برابر تمام کشورهای دنیا می ایستیم، نتیجه ابداعات شهید چمران است. ما کوتاه نمی آییم و از شهادت نمی هراسیم زیرا آرزوی ما شهادت است.

انتهای پیام/د/ب/