به گزارش پایگاه خبری ربیع، حسین مالکی نژاد اهمیت راهپیمایی اربعین امسال را به دلیل وقایعی که این روزها در عراق می‌گذرد، بیش از سال‌های قبل عنوان کرد و اظهار داشت: بر اساس گزارش‌ها تعداد زائران خارجی از جمله پاکستانی که برای رفتن به کربلا از قم عبور می کنند، افزایش پیدا کرده‌ است.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر قم با تاکید بر اینکه شورای اسلامی شهر به شهرداری اعتماد دارد، افزود: مردم و مسئولان قم به خدماتی که شهرداری در مناسبت های ملی مختلف انجام می‌دهد اذعان دارند.
مالکی نژاد همچنین با اشاره به موضوع اسکان و پذیرایی زائران اربعین، مساله تبلیغات و اطلاع رسانی برای استفاده از ظرفیت های مردمی را در این زمینه مهم دانست و گفت: وقتی به لحاظ قانونی مانعی وجود ندارد، نباید در بودجه تعیین شده برای اربعین ردیفهای خاصی را جدا کنیم و اختیارات شهرداری را در هزینه ها محدود نماییم.
رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر قم نیز در ادامه با تایید حرف های شهردار خطاب به رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا، گفت: شما جای تشخیص نشستید و این خطاست.
حسین اسلامی گفت: شورای اسلامی شهر مجوز هزینه کردن این بودجه را به شهرداری می‌دهد، مشروط بر اینکه تمام مخارج آن در کدها و زیرکدهایی که در بودجه است، قرار بگیرد.
سید امیر سامع معاون خدمات شهری شهرداری قم نیز در این جلسه با بیان اینکه این بودجه در مقابل اقدام هایی که شهرداری برای اربعین انجام می دهد، ناچیز است، گفت: شهرداری قم هم در قرارگاه اربعین در مصلای قدس و هم در موکب‌هایی که در مسیر زائران در عراق برپا شده خدمات زیادی را انجام می دهد و بخشی از پرسنل شهرداری نیز به صورت خادم افتخاری فعالیت می کنند.
همچنین در این جلسه تفریغ بودجه سال ۱۳۹۷ سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری قم با ۲۲۲ میلیارد ریال هزینه قطعی و ۲۲۴ میلیارد ریال درآمد نیز تصویب شد.