به گزارش پایگاه خبری ربیع، مدیر عامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهردای اصفهان در پاسخ به پرسش خبرنگار کیمیای وطن درباره انتقال کارگاه‌های طلا سازی در اصفهان به بیرون از شهر گفت: در حال حاضر ۱۴۰۰ کارگاه طلاسازی بیشتر در بافت‌های تاریخی فعال هستند و قرار است با در زمینی که در مجاورت شهرک صنعتی جی از سوی اداره راه و شهرسازی در قالب ۸۰ هکتار واگذار شده است این صنوف ساماندهی شوند.

 محمد مجیری، که ۷ ماهی است به سمت مدیر عاملی این بخش در شهرداری اصفهان منصوب شده است سخنان خود را درباره وضعیت شهرک صنف طلا در جمع خبرنگاران به این جا رساند که در حال حاضر اقدامات اداری برای گرفتن زمین مورد نظر تمام شده است، اما صنف طلا فروش باید زمین را تحویل بگیرند و با راه اندازی یک شرکت سرمایه گذاری اقدام به ساخت نمایند تا شهرک صنفی طلا شکل بگیرد.

وی در پاسخ به این پرسش کیمیای وطن که آیا شهرداری برای ساخت این شهرک مشارکت خواهد داشت بیان کرد: برای ساخت و احداث این شهرک اعتبارات زیادی نیاز است و باید این کار با مشارکت بخش خصوصی انجام شود. البته اگر این شهرک ساخته شود به قطب طلای کشور مبدل خواهد شد، در این زمینه صنف طلا فروشان استان یزد نیز اعلام آمادگی نموده‌اند که در این شهرک مستقر شوند.

طراحی شهرک طلا در اصفهان براساس برندهای جهانی

مجیری در ادامه این سؤال به این نکته تاکید داشت که برای ساخت این شهرک باید همدلی بین صنف طلافروشان ایجاد شود و با ساماندهی این صنف در آینده نزدیک بافت تاریخی اطراف میدان نقش جهان نفسی تازه خواهد کرد. البته توسط شرکت طرح و تحول مطالعات شهرک صنعتی طلا با اقتباس ازکشورامارات، تایلند، ترکیه و ایتالیا تهیه شده است و امیدواریم که این رونق اقتصاری برای اصفهان شکل گیرد.

وی درپاسخ به دیگر پرسش خبرنگار کیمیای وطن مبنی بر انتقال شهرک امیر کبیر به خارج از شهر نیز گفت: مطالعات شهرک امیرکبیر انجام شده تا بخش حمل بار به نزدیک شاهین شهر منتقل شود.

وی با اشاره به انتقال موزاییک سازان در خیابان شهیدان نیزگفت: خیابان شهیدان به یک بافت کارگاهی تبدیل شده و تردد خودروهای سنگین بسیار زیاد است از این رو با مدیر منطقه دو جلساتی برگزار و کارگروه تشکیل دادیم تا این صنف به زمین ۱۸ هکتاری در منطقه بختیار دشت انتقال پیدا کنند و محل کنونی به محلی تفرج‌گاهی برای مردم تبدیل شود؛ در حال حاضر جلسات کارگروه آزادسازی واحدهای موزاییک سازی در حال برگزاری است.

 بازار روز خیابان مصلی؛ بازار تخصصی موتورسیکلت می‌شود

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهردای اصفهان درباره ساماندهی بازار روز خیابان مصلی در میدان قدس افزود: در این مکان بازار تخصصی موتورسیکلت در زمینی به وسعت ۱۵ هزار مترمربع احداث می‌شود و در آن ۱۸۱ واحد تجاری و ۱۱۰ واحد اداری و دفتر کار، پارکینگ و انبارهای مکانیزه شکل می‌گیرد.

مجیری با بیان اینکه در اعتبارات امسال برای ساخت بازار تخصصی موتورسیکلت ۱۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده بود، افزود: این درحالی است که برای ساخت این بازار ۲۰۰ میلیارد تومان نقدینگی نیاز است بنابراین تأکید داریم سازوکاری آماده کنیم تا صنف موتورسیکلت فروشان برای این مجموعه ورود پیدا کنند تا بتوانیم طی سه سال آینده پروژه را به نتیجه برسانیم.

وی با اشاره به انتقال خشکبار فروشان اظهار کرد: شهرک خشکبار در میدان مرکزی میوه و تره بار درحال احداث است، تعداد ۴۵ سوله ۵۲۰ مترمربعی در حال حاضر با دفاتر کار برای واگذاری آمده شده و بخشی از عملیات ساختمانی آن تا خردادماه سال آینده به پایان می‌رسد، اما فروش سرقفلی به فعالان صنف آماده شده است و این مکان به قطب خشکبار شهر تبدیل خواهد شد.

وی ادامه داد: تعداد ۶۶ سوله دیگر نیز در کنار سوله‌های موجود بازار خشکبار میدان میوه و تره بار اضافه می‌شود تا تعداد آنها به ۱۱۱ سوله برسد البته قصد داریم مقدمات ساخت ۶۶ سوله به صورت مشارکتی را فراهم کنیم که مذاکرات آن با اتحادیه در حال انجام است.

 از صفر تا صد باغ تندرستی در اصفهان

 مجیری، همچنین ازبازسازی مدرن بازار گل و گیاه همدانیان خبرداد و به این مسئله اشاره داشت تا قبل از نوروز امسال با اقدامات انجام شده در بازار گل و گیاه یک بازار زیبا و مدرن به شهروندان تحویل خواهیم داد، این بازار پایان سال ۹۸ به باغ تندرستی منتقل می‌شود، باغ تندرستی پشت بیمارستان فارابی ابتدای بلوار رضوان در فضایی به مساحت ۱۴.۵ هکتار در حال ساخت است که بزرگترین بازار بین المللی گل و گیاه خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در باغ تندرستی پایانه صادرات گل و گیاه را شکل می‌دهیم تا از آن فضا برای صادرات گل و گیاه استفاده شود، البته بازار فعلی گل و گیاه همدانیان پس از انتقال فعالان گل و گیاه به بازار مشاغل خانگی تبدیل می‌شود.

وی از دیگر اقدامان این سازمان را مدرن کردن استخر غدیر، احداث خوابگاه در میدان مرکزی میوه و تره بار برای رانندگان، کلنگ زنی ساخت تالار ۲۵ میوه در میدان مرکزی در بهمن ماه، ایجاد بازار ماهیان و پرندگان زینتی همچنین گیاهان دارویی در باغ تندرستی، مطالعه طرح جامع ساماندهی مشاغل مزاحم شهری برای اولین بار در اصفهان، احداث پانزدهمین فروشگاه کوثر در شهرک شهید کشوری، جانمایی کوثر ۱۶ در شهر خوارسگان، راه اندازی نخستین فروشگاه محله‌ای کوثر تا قبل از نوروز ۹۸ در شهرک پینارت، ساماندهی نساجی‌های کردآباد واختصاص زمینی در شرق اصفهان ابتدای جاده نایین برای جابه جایی این صنف را از دیگر برنامه‌های این سازمان عنوان کرد.

مجیری با بیان اینکه در حال حاضر در سطح شهر اصفهان ۸۰ هزار واحد صنفی پروانه دار و ۴۰ هزار واحد صنفی بدون پروانه کسب مشغول فعالیت هستند گفت: در شهر اصفهان حدود ۹۰ اتحادیه صنفی وجود دارد.