به گزارش پایگاه خبری ربیع، حسن صبوری با بیان این مطلب گفت: سامانه کشوری نظارت عالیه ماده ۳۵ به نشانی (https://snam.mrud.ir) راه اندازی شده است که در این سامانه بخشی به عنوان ثبت شکایات مردمی ایجاد گردیده که شاکیان اعم از مالک، مهندس و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند با ورود به سامانه مذکور اقدام به ارسال مستندات و موارد مرتبط با عدم رعایت مقررات ملی ساختمان در پروژه های مشمول قانون نظام مهندسی را به اداره کل راه و شهرسازی استان ها گزارش نمایند.

وی افزود: شکایت ثبت شده مستقیما بر روی کارتابل معاون شهرسازی و معماری و رییس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان و مسئول نظارت عالیه اداره کل راه و شهرسازی قم قابل رویت بوده و مورد پیگیری قرار می گیرد و در اسرع وقت به اطلاع متقاضی خواهد رسید.

صبوری ادامه داد: متقاضی نیز می تواند از طریق سامانه مذکور شکایت خود را پیگیری نموده و تمام مراحل ذکر شده توسط کارشناس محترم دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی کنترل و پیگیری می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس ماده ۳۵، مسئولیت نظارت عالیه بر اجرای ضوابط و مقررات شهرسازی و مقررات ملی ساختمان در طراحی و اجرای تمامی ساختمانها و طرح های شهرسازی و عمرانی شهری که اجرای ضوابط و مقررات مزبور در مورد آنها الزامی است؛ بر عهده وزارت راه و شهرسازی خواهد بود و در صورتی که در حین بازدیدها به تخلفی برخورد نماید، با ذکر دلایل و مستندات دستور اصلاح یا جلوگیری از ادامه کار را به مهندس مسئول نظارت و مرجع صدور پروانه ساختمانی ذیربط ابلاغ نماید و تا رفع تخلف، موضوع قابل پیگیری است. در اجرای این وظیفه کلیه مراجع ذیربط موظف به همکاری می باشند.