به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، پیمان بضاعتی‌پور امروز  گفت: با توجه به افزایش دمای هوا و گذراندن اوقات و فراغت، شاهد حضور پر رنگ خانواده‌ها در پارک‌ها و بوستان‌ها می‌باشیم.

وی افزود: حضور گرهی از افراد که به استعمال دخانیات و کشیدن قلیان در فضای پارک‌ها مشغول هستند موجب نارضایتی مردم شدند که از این رو به دلیل افزایش آلودگی هوا و اعتراضات با این گروه برخورد جدی خواهیم داشت.

رئیس سازمان سیما و منظر استان البرز بیان کرد: قانونی برای عدم مصرف سیگار در فضای عمومی وجود ندارد و نیروهای حفاظی قادر به برخورد با افراد مصرف کننده در سطح شهر و بوستان‌ها نیستند، از این جهت تنها می‌توان اقدام به تذکر دادن و فرهنگ‌سازی عدم مصرف سیگار کرد.

بضاعتی‌پور با اشاره حضور سگ‌های خانگی در بوستان‌ها و شیوع بیماری، خاطرنشان کرد: در مرحله نخست لازم است فرهنگ‌سازی برای عدم حضور این سگ‌ها در بوستان‌ها را داشته باشیم زیرا بسیاری از افراد در درک این موضوع مقاومت می‌کنند و در صورت تذکر، برخورد بسیار ناپسندی دارند.

وی ادامه داد: امیدواریم به زودی مردم عزیز با این موضوع کنار امده و به خواسته هم نوعان خود توجه لازم را داشته باشند؛ پارک محلی برای اوقات فراغت مردم جامعه است.

رئیس سازمان سیما و منظر استان البرز با بیان اینکه حفظ و نگهداری درختان از وظیفه اصلی شهروندان است، تصریح کرد: درختچه‌هایی که در معابر و مقابل درب منازل کاشته می‌شوند بیش از هر چیز نیازمند آبیاری نگهداری است از همین رو باید مردم نیز با شهرداری‌ها همکاری داشته باشند.

بضاعتی‌پور در پایان یادآور شد: در بعضی از مناطق مانند منطقه پنج کرج به دلیل عدم اراضی، قادر به ایجاد فضای سبز نخواهیم بود اما با کمک و همکاری شهرداری به زودی اقداماتی در جهت افزایش رفاه شهروندان خواهیم داشت.

انتهای پیام/