به گزارش پایگاه خبری ربیع، مجید فلسفی منش تصریح کرد:۱۴ واحد مرغداری گوشتی،چهار واحد پرورش پولت تخم گذار،سه واحد پرورش مرغ تخم گذار،سه واحد پرورش بلدرچین، یک واحد تولید و بسته بندی تخم بلدرچین ،سه واحد پرورش شترمرغ،۱۴ واحد پرورش زنبور عسل و ۶ واحد درمانگاه ،۶ داروخانه و یک بیمارستان دامپزشکی با آزمایشگاه در برخوار فعال هستند.
وی اظهار داشت:سرمایه گذاری در حوزه دام و طیور مشروط بر اینکه با دید علمی و رعایت استاندار های مربوطه انجام شود؛ مقرون به صرفه است .
رئیس شبکه دامپزشکی برخوار با اشاره به پرورش مرغ صنعتی و سنتی گفت:تاکید بیشتر برپرورش مرغ صنعتی است زیرا مرغ های صنعتی به موقع در مرغداری ها واکسیناسیون و در صورت ابتلا به بیماری سریعا درمان می شوند .برخی مردم از استفاده مرغداری های صنعتی از هورمون رشد نگران هستند اما با توجه به بالا بودن قیمت هورمون رشد از این هورمون در مرغداری ها استفاده نمی شود و یک جوجه در مرغداری به طور طبیعی ظرف مدت ۴۰ الی ۴۵ روز به وزن مطلوب می رسد. نکته مهم در این خصوص بهره گیری از نژادهای اصلاح شده ،جوجه و جیره غذایی مناسب با مدیریت علمی صحیح در مرغداری ها بوده که موجب رشد بیشتر طیور می شود.
فلسفی منش در ادامه بیان کرد:اکیپ های نظارتی در سطح شهرستان برخوار فعال هستند و ضمن نظارت مغازه و بازارچه ها با خودروهای دورگرد که ماهی یا فراورده های گوشتی عرضه می نمایند؛ برخوردمی کننداین اداره همچنین با نیروی انتظامی و فرمانداری تعامل دارد و وظیفه قرنطینه و کنترل تردد دام با نیروی انتظامی می باشد.سامانه تلفنی۱۵۱۲ برای پیگیری و گزارش تخلفات شهرستان فعال و پاسخگوی شهروندان گرامی شهرستان برخوار می باشد.
وی در پایان از مردم در خواست کرد که با شبکه دامپزشکی تعامل داشته باشند و زحمات خدمتگذاران دامپزشکی را نادیده نگیرند و اگربنا به ضرورت با آن ها از سوی این سازمان برخوردی شدما را درک کنند؛ زیرا وظیفه ما پیشگیری از بیماری و تامین امنیت غذایی مردم است.

انتهای پیام/