به گزارش پایگاه خبری ربیع، سعید ابریشمی‌راد در آیین افتتاح نخستین دفتر تسهیل‌گری و توسعه شهری کاشان گفت: ۸۰ درصد از جامعه کشور ما را شهرنشینان تشکیل می‌دهند و هر فرد، اقدامی را جهت توسعه آن انجام می‌دهد تا به مفهوم غائی توسعه شهری دست پیدا کند.
وی تأکید کرد:همه می‌دانیم که توسعه پایدار مبتنی بر بسترهای فرهنگی جامعه است اگر دفتری یا ستادی به نام تسهیل‌گری و توسعه شهری کاشان را افتتاح می‌کنیم تا به توسعه دست یابیم باید این را در نظر داشته باشیم دلمان می‌خواهد از این مسیر به باز زنده‌سازی بافت فرسوده و یا کم برخوردار از کالبدهای توسعه‌ای جامعه دست پیدا کنیم.
شهردار کاشان تصریح کرد: اهالی کاشان با توجه به غنای فرهنگی و تاریخی خود که گره خورده با نام و تمدن هشت هزار ساله سیلک است، به قامت یک تاریخ پرافتخار زندگی شهری و اجتماعی را تجربه کرده‌اند به عبارت دیگر برای ما مفهوم توسعه همیشه ملموس بوده و با خون مردم این دیار آمیخته شده است.
ابریشمی‌راد یادآور شد:شهری مثل کاشان از زمانی دچار مشکلات و آسیب‌های شهری شد که صزفا روی نقشه در اتاق مدیران قرار گرفت و تمام تصمیمات دور از صاحبان اصلی شهر یعنی مردم گرفته شد.
وی تصریح کرد: به واقع این دفتر را نمی‌توان نخستین نمونه اقدام توسعه محور در کاشان دانست چرا که مردم این شهر سال‌هاست مرام توسعه یافتگی را به دوش می‌کشند و از ما مسئولین بهتر می‌دانند و توانسته‌اند که نشاط را به کالبد شهر برگردانند.
شهردار کاشان با یادآوری اینکه سال‌ها پیش با تشکیل شرکت عمران و احیای بافت فرسوده قدم‌هایی برای شناسایی و ارائه برنامه های متوازن و البته نجات بخش برای کاشان برداشته شد گفت: این باعث افتخار است که این شرکت با نیروهای متخصص و دلسوز همراه مدیریت شهری است اما نباید فراموش کرد که بافت تاریخی کاشان سرآمد جهانیان است و به عنوان یک واحد درسی در کشورهای اروپایی به عنوان یک برند با اصالت در رشته معماری تدریس می‌شود.
ابریشمی‌راد با تأکید بر اینکه اگر واقعا قائل به رساندن شهر به موقعیت اصلی خود هستیم باید آن را به صاحبان اصلی نیز یعنی مردم بازگردانیم بیان کرد:ما در تمامی محلات کاشان مجالس مشورتی داریم و تمام سعی‌مان را کرده‌ایم تا پروژه‌های فرهنگی و عمرانی به صورت متوازن و با توزیع عادلانه خدمات با نظر مستقیم معتمدین هر محله اجرا شود.
وی تأکید کرد: می‌خواهیم مردم به صورت مسئولانه‌‌تر ما مدیران را در مسیر توسعه مبتنی بر نیازهای واقعی خودشان که شناختی از آن نداریم همراهی کنند.
ابریشمی‌راد با اشاره به اینکه افتتاح این دفتر در راستای نزدیک‌تر شدن به هدف پایدار مردم کاشان اتفاق خوبی است گفت: در کنار تمام مردم شهر برای از بین بردن هر گونه تبعیض ایستاده‌ایم امید است که این مجموعه همراه‌مان برای تحقق این هدف باشد.