به گزارش پایگاه خبری ربیع، در این مراسم علی توکلی شهردار منطقه مهمترین نتیجه اجرایی این طرح را مدیریت پاسخگو دانست و گفت: شهردار مدرسه طرحی برای تمرین دموکراسی در شهر است ومشارکت دانش آموزان به نوعی مطالبه گری از مدیریت شهری و ایجاد مدیریت پاسخگو می انجامد.
وی از دانش آموزان خواست تا با کمک به مأموریت های شهرداری از جمله نهادینه کردن تفکیک پسماند از مبدأ، کمک به حفظ محیط زیست و نگهداشت معابر، رعایت نظم و مقررات ترافیکی و کمک به کاهش آلودگی هوا به ارتقاء توانمندی خود نیز کمک کنند.
توکلی با آرزوی موفقیت برای دانش آموزان تأکید کرد: نگاه دانش آموزان به آینده یک نگاه رو به رشد بوده و برای کشور تأثیرگزار باشند.
هادی حنیف نیا مدیر آموزش و پرورش منطقه نیز در این مراسم شهرداران مدرسه را پل ارتباطی مؤثر و ماندگار بین آموزش و پرورش و شهرداری معرفی و اظهار کرد: تکریم عملی شخصیت دانش آموزان، تقویت خودباوری و اعتماد به نفس در آنان، مشارکت جویی، تمرین مسئولیت پذیری، تقویت روحیه نقد و انتقادپذیری و نیز کسب مهارتهای جدید از اهداف مهم طرح شهردار مدرسه هستند.
براساس این گزارش در این مراسم ضمن قرائت بیانیه بیست و یکمین دوره طرح انتخاب شهردار مدرسه، هدیه ای به رسم یادبود به پدر شهید زلفی از میهمانان مراسم، توسط شهردار و مدیر آموزش و پرورزش منطقه اهدا شد.
در پایان نیز دانش آموزان با انداختن رأی خود در صندوق ها مشارکت فعال خود را در این طرح به نمایش گذاشتند.