به گزارش پایگاه خبری ربیع، وحید مهدویان در مراسم بهره برداری از فاز اول سیستم جامع، هوشمند و یکپارچه شهرسازی و درآمد شهرداری اصفهان که در قالب شصت و چهارمین برنامه از سری برنامه های هر هفته، چند افتتاح برگزار شد، اظهار کرد: این پروژه در سال ۹۴ آغاز شد و هدف آن شفاف سازی خدمات شهرداری بوده است.

وی افزود: این پروژه از ۲ بازوی سیستم یکپارچه سازی شهرداری و برون سپاری خدمات به بخش خصوصی استفاده می کند که استفاده از سیستم برون سپاری خدمات از منطقه ۶ شهرداری با یک خدمت آغاز شد و در سال ۹۴ کلیه استعلامات در حوزه شهرسازی به بخش خصوصی و دفاتر پیشخوان دولت واگذار شد.

مدیرطرح شهرسازی الکترونیک و برون سپاری شهرداری اصفهان اضافه کرد: راه اندازی سیستم مکانیزه شهرسازی نیز از سال ۹۵ در منطقه ۱۳ آغاز شد و در حال حاضر این سیستم در کلیه شهرداری های مناطق بومی سازی شده است، پروژه شهرسازی الکترونیک با هدف شفاف سازی، روان سازی و تسهیل در امور و قانون مداری در ارائه خدمات به شهروندان به اجرا درآمد.

مهدویان افزود: در سیستم شهرسازی الکترونیکی کلیه شهروندان می توانند به اطلاعات شهری، طرح های تفصیلی، جامع، مبالغ پروانه ساختمانی و سایر اطلاعات که جنبه عمومی دارد دسترسی داشته باشند.

وی با اشاره به اقدامات زیرساختی که برای تهیه این پروژه انجام شده است گفت: این کار به همت همه حوزه های شهرداری مانند بخش درآمد، شهرسازی و غیره ساخته شده که اکنون یکپارچگی در اطلاعات شهرداری بوجود آمده است.

مدیرطرح شهرسازی الکترونیک و برون سپاری شهرداری اصفهان اضافه کرد: در این سیستم کلیه قیمت های مناطق شهری به فایل های کامپیوتری تبدیل و وارد این سیستم جامع شده است.

مهدویان اضافه کرد: همچنین نقشه های قدیم شهر، کلیه اطلاعات مهندسی شهری و نقشه های هوایی، فرمول های شهرسازی، پروانه های تک برگی، دیتاهای شهرسازی از گذشته تا به امروز در این سیستم بازیابی و بارگذاری شده است.

وی اضافه کرد: در این سیستم کلیه اوراق دستی و پرونده های شهرداری در اختیار مالکان و شهرداری است و در کنار این مهم ۱۶۵ هزار نفر- ساعت آموزش داده شده اند تا از این سیستم استفاده کنند، همچنین ۱۵ سِرور توسط سازمان فاوا، برای این سیستم در نظر گرفته شده است.

مدیرطرح شهرسازی الکترونیک و برون سپاری شهرداری اصفهان اضافه کرد: ۳ هزار و ۷۴۹ نفر- ساعت برای ساخت این سیستم جلسات کارشناسی انجام داده اند و ۵ هزار و ۲۳۶ کیلومتر از معابر شهری در این سیستم ها بارگذاری شد.

مهدویان با بیان اینکه ۳ میلیون تصویر با کیفیت مناسب از طریق این سیستم در دسترس مردم است، اضافه کرد: همچنین مصوباتی که در مورد طرح تفصیلی بوده در این سیستم بارگذاری شده است.

وی در ادامه صحبت های خود با اشاره به سیستم برون سپاری گفت: این سیستم در اردیبهشت ۹۴ با یک خدمت شروع به کار کرد و تا پایان سال ۹۵ بدون اینکه برای شهرداری هزینه ای داشته باشد با استفاده از توان بخش خصوصی و دفاتر پیشخوان این کار اجرایی شد.

مهدویان بیان کرد: تاکنون دفاتر پیشخوان دولت به بیش از ۱۰۸ هزار استعلام مردم پاسخ داده اند و ۶۷ دفتر در حال حاضر فعال هستند، ۹ هزار و ۴۲۸ نفر ساعات آموزش دیده اند و ۱۲۴ هزار نفر نیروی کارشناس با مدرک لیسانس در این دفاتر مشغول به کارند و ۱۶۰ نفر به صورت نیروی آماده برای توسعه دفاتر داریم.

کاهش ۳۰ درصدی بازدید ماموران

مدیرطرح شهرسازی الکترونیک و برون سپاری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه استفاده از این سیستم ها باعث شده تا ماموران کمتری از پروژه های شهری بازدید کنند، گفت: این موضوع با کاهش ۳۰ درصدی روبرو بوده است و بازدید ها از ۶ به ۲ روز کاهش یافته است.

مهدویان با اشاره به موضوع هوشمند سازی با هدف مردم سپاری گفت: این به این معناست که کارها توسط مردم انجام شود و شهرداری از کارهای اجرایی دوری کند.

وی افزود: همچنین این سامانه از طریق تلفن های همراه قابل استفاده است و با پیدا کردن ملک روی نقشه تمامی اطلاعات به مالک داده می شود.

مدیرطرح شهرسازی الکترونیک و برون سپاری شهرداری اصفهان بیان کرد: در این سیستم پروانه های تک برگی هم مجهز به کد های «کیو آر» است و قابل استفاده از سایت معاونت شهرسازی هستند.

مهدویان با اشاره به اینکه برای توسعه این مهم در ابتدای راه قرار داریم تصریح کرد: اما خوشبختانه بسترهای استفاده از این سیستم ها بوجود آمده است و هم افزایی خوبی در شهرداری برای توسعه این موضوع فراهم شده است.

وی افزود: استفاده از این سیستم ها ما را در تحقق شهری هوشمند یاری می کند تا شهری کاملا الکترونیکی را شاهد باشیم.

انتهای پیام/