به گزارش پایگاه خبری ربیع، مانور تمرینی _آموزشی منطقه مرکز و جنوب کشور با رمز « یا علی ابن ابی‌طالب» با موضوع سیلاب با مشارکت استان‌های اصفهان، چهار محال و بختیاری، بوشهر و کهگیلویه و بویر احمد در منطقه چرخاب اشکذر یزد برگزار شد.

معاون بهره برداری شرکت توزیع برق اصفهان در گفتگو باربیع درباره برگزاری مانورتمرینی آموزشی وزارت نیرو که بهمن ماه امسال در استان یزد برگزار شد گفت:این برنامه با هدف اجرای مانور تمرینی آموزشی و هم افزایی و برنامه‌ریزی دقیق برای مقابله با مشکلات طبیعی و غیرطبیعی برگزار شد.

مهران نصر، با بیان این‌که این مانور در بالاترین سطح مدیریت بحران و با سناریوی پدیده‌ سیل، صاعقه و طوفان به عنوان محور اصلی این مانور تعریف شده است، افزود: آسیب پذیری سامانه ها، تأسیسات، فرایندها و زیرساخت های مرتبط با آن ها از بزرگ‌ترین چالش ها و موانع پیش روی فعالیت شرکت های تابعه وزارت نیرو است.

وی ادامه داد:در جریان برگزاری مانور تمرینی آموزشی، مشکلات فراروی توزیع و انتقال برق توسط گروه‌های ارزیاب و بازرسی وزارت نیرو و استان یزد شناسایی و بررسی تا در حوادث واقعی به سرعت مشکلات برطرف شود.

نصر، با بیان اینکه در این مانور برای هر یک از بخش‌های مختلف و دستگاههای متبوع سناریوی‌های فرضی تعریف شده بود گفت: ۱۸ ارزیاب برای این مانور در نظر گرفته شده بود که در بخشهای مختلف نسبت به تکمیل چک لیستهای مورد نظر اقدام و پتانسیل‌های شرکت‌های هر استان را ارزیابی کردند.

معاون بهره برداری شرکت توزیع برق اصفهان گفت: این مانور تمرینی با حضور استان‌های اصفهان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد ، بوشهر و چهارمحال بختیاری و حضور شرکت‌های توزیع برق منطقه ای،آبفا و آب منطقه ای استانهای یاری رسان به مدت ۲روز به میزبانی استان یزد برگزارشد.

آرش گنجیانپور نیز دراین رابطه اظهار داشت : در این رزمایش شرکت کنندگان شرایط کمپینگ و دیگر شرایط دشوار را تمرین نمودند .

وی تاکید کرد : بر اساس سناریوی طراحی شده مانور آمادگی مقابله با سیل در شهرستان اشکذر استان یزد اجرایی شد و در این راستا نصب ۶ اصله تیر فشار متوسط و جابجایی شبکه توسط شرکت توزیع برق اصفهان انجام گردید.

گفتنی است : در این رزمایش آقایان آرش گنجیانپور، اصغر صفری و حسین سلطانپور به همراهی ۵ نفر از پرسنل عملیات صادق رحیم پور ، علی اصغر مدیحی ، محمد رضا رحیم پور ، نصر الله بهمنی و ابراهیم حسن پور حضور داشتند .