به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  فارس، نمایش کمدی موزیکال هوراشیو به نویسندگی مهدی پوربلاسی و کارگردانی جواد مولانیا از سوم فروردین ماه هر شب در سالن شماره یک عمارت نوفل لوشاتو به صحنه رفته و توانسته مخاطبان زیادی را جذب خود کند. بازیگران این نمایش بازی ایمان اصفهانی، بهادر اورعی، مهشاد بهرامی نژاد، فرزین حاجیلو، جواد خواجوی، سینا رازقی، مهرناز فراهانی، ندا کوهی و جواد مولانیا هستند.

مولانیا، بازیگر تئاتر و تلویزیون و مجری در سال گذشته نمایش‌هایی چون «سوءتفاهم» را در تئاتر مولوی و «آمادئوس» را در تالار حافظ به صحنه برده بود. «هوراشیو» کمدی پارودی بر اساس نمایشنامه «هملت» شکسپیر است. این نمایش دارای موسیقی، ترانه و شعر است.

جواد مولانیا کارگردان نمایش در گفت‌وگو با خبرنگار تئاتر فارس درباره علت انتخاب ایام نوروز برای اجرای نمایش جدیدش گفت: من دوست داشتم این ریسک را انجام بدهم، با وجود اینکه در ایام تعطیلات تهران خلوت است اما مسافران نوروزی زیادی از شهرهای مختلف به تهران می‌آیند و می‌توانستند از این نمایش استفاده کنند که این اتفاق هم افتاد.

وی در ادامه با بیان اینکه خوشبختانه هر شب سالن پر بود و این از لطف خدا و کمک دوستان است، افزود:‌ تیم تبلیغات ما هم از اواسط اسفند فعالیتشان را به خوبی آغاز کردند و ایده‌های جالبی داشتند که خوشبختانه باعث شناخته شده تر شدن کار شدند.

مولانیا درباره نمایشنامه مهدی پوربلاسی توضیح داد: پوربلاسی این نمایشنامه را هفده ـ هجده سال پیش نوشته است، خوشبختانه او از دوستان هنرهای زیبای من و تحصیلکرده است و پایان‌نامه خودش بوده است، من هم نمایشنامه او را از سال‌ها پیش دوست داشتم و با اینکه چندین سال بود کار کمدی نداشتم و خودم هم شخصا آدم بشاشی شاید نباشم اما باز هم ریسک کردم و تلاش کردم با یک بازبینی خوب و امروزی تر شدن موضوع، استارت کار را بزنیم.

وی در پاسخ به این سوال که به نظرش سلبریتی‌ها باعث فروش تئاتر می‌شوند یا خیر و اینکه چرا خودش از بازیگران چهره استفاده نکرده گفت: به نظر من یک تئاتر باید خودش به تنهایی فروش کند نه به کمک سلبریتی،‌ چه بسا کارهایی که سلبریتی هم داشته‌اند اما نفروختند پس من اعتقادی به فروش سلبریتی ندارم چرا که یک تئاتر باید شاکله فرم، ساختار و انتخاب‌های درستی به لحاظ طراحی و بازیگری داشته باشد همه اینها یک مجموعه هستند که اگر یک چرخ‌دنده آن کار نکند بقیه هم دچار مشکل می‌شود.

این بازیگر و کارگردان در ادامه اظهار داشت: جواد خواجوی در کار قبلی من هم بود، خیلی هم به لحاظ بازیگری و هم مسائل دیگر به ما کمک کرد ولی واقعیت این است که یک تیم با هم فروش می‌کنند و نمایششان دیده می‌شود.

مولانیا با اشاره به اینکه ۳۰ شب قرارداد اجرا دارند و پنج ـ شش شب دیگر از اجرایشان باقی مانده است، گفت: با وجود اینکه سالن نوفل لوشاتو هم تمایل به تمدید کار دارد اما چون بچه‌ها درگیر سریال هستند، بعید می‌دانم کار تمدید شود؛ شاید دوره‌های بعد در شهرستان‌ها اجرا برویم.

وی درباره انگیزه اجرای مجدد نمایش آمادئوس که سال گذشته اجرا کرد، گفت: خیلی دوست دارم این کار را انجام دهم، خاطره خوبی برای ما بود و مردم هم دوست داشتند، قطعا اگر شرایط مهیا شود آن را دوباره اجرا می‌کنیم.

مولانیا درباره شرایط فعلی تئاتر و دشوار شدن اجرای نمایش گفت: بهرحال تعداد تئاترها این روزها زیاد شده و تماشاخانه‌های خصوصی هم پول‌هایی برای تأمین هزینه‌هایشان به حق طلب می‌کنند، بنابراین شرایط اجرای نمایش سخت‌تر از قبل شده است که اگر مرکز هنرهای نمایشی از تئاتر حمایت نکند اتفاقات خوشایندی نخواهند افتاد.

وی همچنین افزود: رفتن به سمت سلبریتی‌ها و تبلیغات پوچ به محتوای تئاتر هم ضربه زده است، به نظر من اگر آدم‌های متخصص در شاکله تئاتر وجود داشته باشند، خیلی می‌توانند به زنده ماندن تئاتر کمک کنند.

این کارگردان تئاتر با اشاره به اینکه بلیت فروشی این نمایش به دلیل موزیکال بودن کار به ایران کنسرت سپرده شده است، گفت: گروه موسیقی ما به رهبری آرمان پارسیان در کار آمادئوس هم حضور داشتند، خوشبختانه من راضی بودم، بچه‌های حرفه‌ای هستند و به جذابیت بصری و شنیداری کار اضافه کردند. من در پایان از همه بچه‌های گروه و تیم پشت صحنه و سالن نوفل لوشاتو تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/