به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از ایمنا، مسعود بنده خدا در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: پایداری، سکون نسبی هوا و وقوع اینورژن، زمینه را برای انباشت آلاینده‌ها در هوا ایجاد می‌کند، البته انباشت آلاینده‌ها در هنگام شب و ساعات ابتدایی روز بیشتر است، زیرا درجه دمای هوا در این ساعات نسبت به بعدازظهرها کمتر است.

وی با تاکید بر جلوگیری و ممانعت از ورود خودروهای سنگین در هنگام شب ادامه داد: معمولا خودروهای سنگین که از بیرون وارد شهر می‌شوند از گازوئیل‌های بی‌کیفیت استفاده می‌کنند بدین منظور باید حساسیت زیادی نسبت به جلوگیری از ورود این خودروها در شب به داخل شهر شود، زیرا آلاینده ‌های تولید شده در شب و ساعات ابتدایی روز بیشتر در هوا باقی می‌ماند.

مدیر ترافیک شهری شهرداری اصفهان اضافه کرد: از آنجایی که دانش‌آموزان برای رفتن به مدرسه صبح‌ها در معرض آلودگی‌ هوا قرار می‌گیرند، باید قانون تعطیلی گروه‌های خاص با حساسیت بیشتری اعمال شود؛ همچنین شهروندان نیز باید تا حد امکان از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده کنند، در صورت استفاده از وسیله نقلیه همگانی، استفاده از خودروهای تک سرنشین به حداقل می‌رسد.

بنده خدا در زمینه فعالیت‌های انجام شده برای کنترل آلودگی هوا در حوزه معاونت ترافیک شهری گفت: حوزه ترافیک شهری با ایمن سازی و روان سازی ترافیک در بزرگراه ها در جهت کاهش آلودگی هوا گام برداشته است، در این راستا اصلاح هندسی تقاطع‌ها و میادین که سبب ایجاد گلوگاه‌های ترافیکی می‌شود و حذف پارک‌های حاشیه‌ای، در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: با توسعه خطوط و سیستم حمل و نقل عمومی و خطوط بی. آر. تی، شهروندان به استفاده از حمل و نقل همگانی ترغیب می‌شوند و گام مهمی در جهت کاهش آلاینده‌های هوا برداشته می‌شود.