به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل ازسازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، رئیس اداره اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی  ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به افتتاح رسمی شبکه تسهیلگران روان اجتماعی شهر اصفهان، اظهار کرد: روش تسهیلگری روشی است که می تواند باعث تقویت آموزش ها در حوزه مهارت زندگی شود.

مسعود مهدویان فر افزود: شبکه همیاران سلامت استان اصفهان یکی از فعال ترین و مطمئن ترین تشکل ها را دارد و سال‌هاست مباحث اجتماعی را دنبال می کند که نزدیک به دو دهه سابقه فعالیت داشته که ۲۰۰ تسهیلگر در استان و ۷۰ تسهیلگر در شهر عضو آن هستند.
رئیس کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در ادامه این نشست، گفت: چهار دهه است که قرار است با دستور اعتیاد را از بین ببریم و به کودکان تربیت بیاموزیم؛ غافل از اینکه ۷۰ سال است که دنیای مدرن، این روش را منسوخ  کرده و به سمت تسهیلگری حرکت می‌کند.
کوروش محمدی ادامه داد: امروزه، جامعه نیازمند تسهیلگرانی است که در چهارچوب یک ارتباط موثر دانش خود را منتقل کنند.
وی اظهار کرد: انتظار داریم تعداد تسهیلگران تا آخر امسال، چند برابر تعداد کنونی باشد و این تنها راه‌حل نجات از فضای بسته و سردرگم و مطالعات و برنامه های تکراری و بی اثر آسیب‌های اجتماعی است.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: یکی از مباحثی که به زودی در شهر آغاز خواهیم کرد و نیاز به کمک تسهیلگران داریم، مبحث گفتمان خانواده است؛ چرا که بزرگ‌ترین معضلی که در خانواده ها وجود دارد، نبود گفتمان و ارتباط موثر است.
گفتنی است؛ نشست تخصصی تسهلیگران سلامت روانی و اجتماعی از سوی اداره اجتماعی معاونت اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان برگزار شد که در این نشست تفاهم‌نامه‌ای بین معاونت اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان و مدیرعامل جمعیت همیاران سلامت استان اصفهان امضا شد.
رونمایی از ۲۸ عنوان بروشور با موضوعات پیشگیری از اعتیاد در خانواده ها،  آشنایی با تیپ های شخصیتی، آشنایی با هوش های ۸ گانه گاردنر و پیشگیری از کودک آزاری از دیگر برنامه های این نشست بود.