به گزارش پایگاه خبری ربیع، شانزدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم با حضور ۵۳۷ نفر روز پنجشنبه ۱۰ اسفندماه دردبیرستان فاطمیه شهر فلاورجان برگزار می‌شود.

در نشست خبری که بصورت مشترک با دو اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی واوقاف و امور خیریه شهرستان فلاورجان تحت عنوان آزمون سراسری قرآن وعترت برگزار شد رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس اداره اوقاف وامور خیریه فلاورجان هدف از برگزاری این آزمون را شناسایی و معرفی نخبگان قرآنی،تقویت وحدت و انسجام برنامه های قرآنی ، افزایش انگیزه برای قشر جوان و نوجوان بمنظور حفظ و یادگیری قرآن و به روز رسانی و تکمیل بانک جامع اطلاعات قرآنی بیان کردند.
رئیس اداره اوقاف وامور خیریه فلاورجان افزود :این دوره از مسابقات در دو مرحله کتبی و شفاهی در۲۳رشته شامل ۱۶ رشته حفظ ( حفظ موضوعی ، حفظ سوره های منتخب ملک و واقعه ، حفظ کل و حفظ جزء های قرآن ) ۶ رشته ترجمه و مفاهیم قرآن،۳ رشته معارف اهل بیت (علیهم السلام) و انس با قرآن که بصورت آزمون الکترونیکی برگزار می شود.
آزادگی ادامه داد : آزمون کتبی شانزدهمین آزمون سراسری قرآن کریم همزمان با سراسر کشور
روز پنجشنبه ۱۰ اسفندماه دردبیرستان فاطمیه شهر فلاورجان برگزار و آزمون شفاهی نیر از ۱۲ اسفندماه به مدت یک هفته با حضور داوران و مربیان قرآنی فعال در سطح شهرستان واستان برگزار می شود.
به گفته وی آزمون کتبی برای متقاضیان ۱۸ سال به بالا و آزمون شفاهی برای حافظان کل قرآن در تمامی رده های سنی برگزار می شود.

رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان فلاورجان گفت : استان اصفهان با تعداد ۲۹ هزار و ۳۴۸ نفر به لحاظ تعداد شرکت کننده بعد از خراسان جنوبی رتبه دوم در کشور را به خود اختصاص داده است .
نوید توکلی افزود : درشهرستان فلاورجان ۵۳۷ نفر درتمامی رده های سنی برای شرکت در این آزمون ثبت نام کرده که از این تعداد ۸۷٫۹ درصد بانوان و ۱۲٫۱ درصد آقایان را شامل می شود.
وی در ادامه اظهار داشت: شهرستان فلاورجان از بین شهرستان های استان اصفهان از نظر تعداد ثبت نام کنندگان در آزمون رتبه یازدهم را دارا است.
رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان فلاورجان افزود : چهار ساعت پس از پایان آزمون، نمره شرکت کنندگان در سایت درج می شود وحدنصاب نمره قبولی ۷۰ از صد است و برای کسانی که موفق به دریافت گواهینامه حفظ کل قرآن شوند مدرک معادل کارشناسی اعطاء می شود و می توانند در آزمون کارشناسی ارشد رشته های قرآنی شرکت کنند. به گفته توکلی حافظان کل ضمن کسب حد نصاب نمره ۷۰ از صد باید در آزمون شفاهی شرکت کنند که پس از أخذ حد نصاب نمره مدرک کارشناسی اعطا می شود..
گفتنی است شانزدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و امور قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه کشور همزمان با سراسر کشور دهم اسفند ساعت هشت و نیم صبح در ۲۴ مرکز سراسر استان اصفهان برگزار می شود.

انتهای پیام/فکاری