به گزارش پایگاه خبری ربیع، تفاهمنامه ساخت ۱۰۰۰ واحد مسکونی در محله ظفر (۹ B) فولادشهر با اعتبار ۴۰۰۰ میلیارد ریال در مدت سه سال، برای شاغلین ذوب آهن بین مدیرعامل ذوب آهن اصفهان و مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید فولادشهر امضا شد.

در آئین امضای این تفاهم نامه مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید فولادشهر گفت: با انعقاد این تفاهم نامه زمینه ساخت این تعداد واحد مسکونی به مساحت ۱۴ هکتار با اعتبار چهار هزار میلیارد ریال در سه سال با مشارکت کارخانه ذوب آهن فراهم شد.

حمیدرضا شیروانی، با اشاره به اینکه امروز ذوب آهن اصفهان با بیش از ۱۵ هزار شاغل که نیاز به مسکن دارند فعالیت می‌کند ادامه داد: با توجه به ظرفیت ذوب آهن اصفهان از نظر نیروی انسانی، مصالح، ماشین‌آلات وغیره و بر اساس برنامه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن ما تفاهمنامه ساخت ۱۰۰۰ واحد مسکونی در محله ظفر (۹ B) فولادشهر را امضا و مبادله کردیم.

وی ادامه داد: همزمان با ساخت این واحدها واحدهای خدماتی شامل ساخت و عملیات محوطه سازی، فضاهای آموزشی، فضای سبز و ورزشی، خدماتی و بهداشتی و درمانی نیز ساخته خواهد شد و در نظر است طی مدت ۳۶ ماه این واحدهای مسکونی و مجموعه‌های خدماتی به بهره برداری برسد. البته ذوب آهن از ما در خواست ۳ هزار واحد داشت را که در محله اول با ۱۰۰۰ واحدان موافقت شد.

وی گفت: بر اساس اقدام ملی تولید و عرضه مسکن مقرر است ساخت ۱۹ هزار واحد مسکونی در فولادشهر در سه سال صورت پذیرد که این نیز یک گام اساسی در این راستاست و از این تعداد، ذوب آهن متعهد به ساخت ۱۰۰۰ واحد مسکونی به همراه تاسیسات زیربنائی و روبنائی است.

باید واحدهای مسکونی درخورنام ذوب آهن در فولادشهر احداث شود

در ادامه نیز مدیرعامل ذوب آهن اصفهان ساخت ۱۰۰۰ واحد مسکونی برای کارکنان مجموعه بزرگ ذوب آهن را در چارچوب مسئولیت‌های اجتماعی ذوب آهن در کنار تولید و ایجاد اشتغال مهم ارزیابی کرد و افزود: مصوبه هیئت مدیره ذوب آهن اصفهان برای انجام این کار گرفته شده است.

منصور یزدی‌زاده با بیان اینکه اولویت اصلی ذوب آهن اصفهان مواد اولیه و به ظرفیت رساندن تولید است، تصریح کرد: البته ذوب آهن اصفهان همواره ثابت کرده است اولویت‌ها را با هم مدنظر قرار می‌دهد که توجه به محیط زیست و فعالیت‌های زیست محیطی در ذوب آهن از آن جمله است.

وی افزود: در سال رونق تولید باید در راستای ظرفیت تولید در ذوب آهن گام برداشت تا کارکنان وضعیت معیشتی مطلوب‌تری داشته باشند با وجود این، این مجتمع صنعتی در زمینه‌های مسائل زیست محیطی و ساخت مسکن برای شاغلین هم گام برداشته و برمی‌دارد.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان اظهار کرد: فولادشهر در جوار کارخانه ذوب آهن واقع شده و طبیعی است که باید به توسعه این شهر در چارچوب ظرفیت‌ها توجه داشت تا کارکنان ذوب آهن به اسکان در فولادشهر که می‌تواند بخشی از هزینه‌ها را هم کاهش دهد بیش از پیش ترغیب شوند.

یزدی‌زاده افزود: انتظار است برای این اقدام، استاندار اصفهان، فرماندار لنجان و شهردار فولادشهر برای ارائه تسهیلات مطلوب به شاغلین ذوب آهن برای ساخت واحد مسکونی در فولادشهر، ما را کمک و یاری کنند تا فولادشهر بیش از گذشته آباد شود.

وی با بیان اینکه از سال ۷۳ تا سال ۸۱ در فولادشهر ساکن بوده و با ویژگیهای این شهر آشناست، افزود: این واحدهای مسکونی باید به نحوی ساخته شود که در خور نام ذوب آهن اصفهان باشد و الگویی برای ساختمان سازی در این شهر گردد.

ضرورت حضور دستگاههای خدمات رسان همزمان با احداث واحدهای مسکونی در فولادشهر

فرماندار لنجان نیز در این مراسم گفت: ساخت ۱۰۰۰ واحد مسکونی درفولادشهر می‌تواند مقدمات اشتغال، کسب و کار بیشتر را فراهم کنند و علاوه بر حل مشکل خانواده‌های بی‌مسکن، رونق بیشتر بازار را فراهم سازد.

خدامراد صالحی، با بیان اینکه در فولادشهر بخصوص در تابستان مشکل کمبود آب‌آشامیدنی و افت فشار آب در برخی محلات وجود دارد تاکید کرد: با توجه به اینکه این هزار واحد مسکونی نیز به خدمات نیاز دارند اگر همزمان با احداث مسکن به جوانب کار پرداخته نشود در آینده ما شاهد واحدهای مسکونی بدون خدمات موردنیاز مردم هستیم و باید هماهنگی‌های لازم با دستگاههای مربوطه در خصوص خدمات صورت گیرد.

خرید نردبان ۵۶ متری برای بلند مرتبه‌های فولادشهر

شهردار فولادشهرنیزاز تعامل خوب دستگاه‌های اجرایی به ویژه شرکت عمران شهر جدید فولادشهر خبر داد و گفت: تفاهمنامه ای در قالب ۱۲ بندبا شرکت عمران برای ارائه خدمات مطلوب به مردم داریم که یکی از بندهای مهم آن خرید نردبان ۵۶ متری در فولادشهر است.

بابک محمدی با اشاره به اینکه شرکت عمران زمینی را برای فروش و تأمین مبلغ مالی این نردبان در اختیار شهرداری قرار داده است افزود: فولادشهر دومین مسکن مهر از نظر تعداد را در کشور داراست.

وی گفت: شرکت عمران همچنین زمینی به وسعت ۱۵ هکتار برای ایجاد ترمینال و پایانه مسافربری با تغییر کاربری در اختیار شهرداری فولادشهر قرار داده که ما در نظر داریم به بخش خصوصی واگذار کنیم.

محمدی از مسئولان ذوب آهن اصفهان خواست با همکاری اداره راهداری نسبت به تأمین روشنایی محدوده پلیس راه تا گردنه ذوب آهن اقدام کنند تا شاهد بروز حوادث احتمالی ناگوار بر اثر تاریکی در این محدوده نباشیم.