به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد ،   جواد نظری، اظهار کرد: از ۶۷۵ اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره ۲۳۲ اثر از بجنورد، ۱۴۴ اثر از شیروان، ۱۰۷ اثر از فاروج، ۹۱ اثر از اسفراین، ۵۲ اثر از مانه و سملقان، ۱۴ اثر از راز و جرگلان، ۲۴ اثر از گرمه و ۱۱ اثر شهرستان جاجرم می‌باشند.

وی اظهار داشت: شهرستان بجنورد با ۲۳۲ اثر و شیروان با ۱۴۴ اثر بیشترین آثار ارسالی را به خود اختصاص داده‌اند.

نظری، بابیان اینکه ششمین جشنواره شعر استانی در چهار بخش اصلی، ویژه، جنبی و نوقلمان برنامه‌ریزی‌شده است، گفت: موضوعات بخش اصلی، آزاد است و  در بخش ویژه نیز شاعران آثار خود را با موضوعات قرآن و عترت و در بخش جنبی هم در موضوعات نماز، ادبیات دفاع مقدس و ادبیات انقلاب به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.

وی، با اشاره به اینکه در بخش نوقلمان، رده سنی کمتر از ۱۵ سال نسبت به ارسال اشعار خود در این بخش اقدام کردند، اظهار داشت: در دو بخش شعر آزاد و کلاسیک نفرات برتر شهرستان‌ها به‌صورت جداگانه موردتقدیر قرار خواهند گرفت.

نظری بابیان اینکه شاعران همه شهرستان‌های خراسان شمالی  اشعار خود را در تمامی قالب‌های شعری ارسال کرده و هر شاعر می‌توانست در هر بخش سه اثر به دبیرخانه ارسال کند، افزود: درمجموع ۶۷۵ اثر از ۱۹۲ شاعر به دبیرخانه جشنواره رسید.

وی، زمان برگزاری اختتامیه را سی‌ام آبان سال جاری و به  میزبانی شهرستان فاروج اعلام کرد.

انتهای پیام/