به گزارش پایگاه خبری ربیع،البته این سیستم جدید بخشی از سیستم قدیمی گوگل یعنی گوگل کلسروم است. درواقع گوگل کلسروم موفق شده ابزارهایی جدید را به سیستم خود بیفزاید.

از جمله این ویژگی های جدید این سیستم می توان به جلوگیری از دسترسی به برنامه‌ها و مرورگرها در زمانی است که دانش‌آموزان باید در خواب باشند یا تمرکز خود را بر تکالیف خود و کارهای آموزشی بگذارند اشاره کرد.

جالب است بدانید که این سیستم توانایی تعیین و طراحی آزمون‌ها و قفل کردن آنها را دارد، به طوری که دانش‌آموزان نمی‌توانند در حالی که امتحان به صورت الکترونیکی در حال برگزاری است به صفحه دیگری مراجعه کنند.

این برنامه رایگان که کلس روم یا کلاس درس نام دارد با سرویس‌های دیگر این شرکت مانند اسناد، درایو، جیمیل و … هم سازگاری دارد و از همین رو معلمان را قادر می سازد تا خودشان را از کاغذ و قلم بی‌نیاز کرده و به طور کامل در فضای دیجیتال به امور مربوط به خود رسیدگی کنند.

این برنامه در قالب مجموعه‌ای موسوم به برنامه های آموزشی گوگل عرضه شده که در نشانی http://www.google.com/enterprise/apps/education/

قابل دسترس است. در این مجموعه دیگر برنامه‌های جانبی لازم برای آموزش مانند تقویم، اسناد و ایمیل هم وجود دارد.

صرفه جویی در وقت و هزینه، امکان رسیدگی سریع و دقیق به تکالیف درسی و کنترل دقیق‌تر عملکرد دانش آموزان از جمله مزایای استفاده از چنین برنامه ای است. گوگل می گوید برای طراحی این برنامه یک سال صرف کرده و نظرات هزاران معلم را جمع آوری نموده است. اکنون، از طریق طراحی آزمون‌ها، معلمان می‌توانند دانش آموزان را در برگه امتحان قفل کنند و امکان جستجو در اینترنت یا جستجوی پاسخ در هر جای دیگر را از آنها بگیرند.

اما این به روز رسانی حاوی ویژگی های جذاب متعددی است. برای مثال؛ یکی از ویژگی‌های جدید گوگل کلسروم به والدین امکان کنترل بیشتری روی دستگاه‌های هوشمند فرزندان را می دهد.

نظارتی که اغلب در ساعتی مقرر انجام می شود. معلمان همچنین می‌توانند موضوع‌ها را سازماندهی کنند و دانش‌آموزان را توسط این سیستم گروه‌بندی کنند. علاوه بر این، این سیستم به مربیان اجازه می‌دهد به راحتی با دانش‌آموزان خود و والدین‌شان ارتباط برقرار کنند.

معلمان بعلاوه می‌توانند از ابزار اندازه‌گیری جدید در Google Earth برای محاسبه فاصله دانش‌آموزان با مرکز آموزشی استفاده کنند.