به گزارش پایگاه خبری ربیع،امروز در این مقاله قصد داریم تا به بررسی سیستم حسگر اثر انگشت در داخل صفحه نمایش بپردازیم و ببینیم که آیا این سیستم خوب است یا بد و قطعا جواب آن می تواند برای شما جالب باشد.

سیستم حسگر اثر انگشت در داخل صفحه نمایش تکنولوژی آینده است یا اینکه نیست؟

زمان عرضه سیستم اثر انگشت در داخل صفحه نمایش

در سال های گذشته ، سیستم حسگر اثر انگشت در جاهای مختلف گوشی قرار می گرفته است. از این موارد می توانیم به جای معمول آنها یعنی زیر صفحه نمایش ، پشت گوشی یا حتی بغل گوشی اشاره کنیم. حالا به نظر می رسد که این سیستم به داخل صفحه نمایش گوشی های هوشمند منتقل شده است. این موضوع اواخر سال ۲۰۱۸ به گوشی های هوشمند اضافه شد.

گوشی های دارای حسگر اثر انگشت

این سیستم حسگر اثر انگشت در داخل صفحه نمایش به سازندگان تلفن همراه اجازه می دهد که حجم صفحه نمایش افزایش پیدا کند و حالا به نظر می رسد که صفحه نمایش به تمام بخش های گوشی رسیده است. سیستم های حسگر اثر انگشت دارای تکنولوژی جذابی هستند ، زیرا به کاربر اجازه می دهد تا از طریق صفحه نمایش گوشی خود را باز کنید. اولین بار ما این موضوع را در گوشی هواوی میت ۲۰ پرو مشاهده کردیم. چند وقت بعد گوشی وان پلاس چنین تکنولوژی را به بازار عرضه کرد.

شرایط خاص برای فعالیت سیستم حسگر اثر انگشت

پس از این بود که ما به بررسی این سیستم های حسگر اثر انگشت بپردازیم. یکی از موارد که در مورد این سیستم باید اشاره کنیم این است که شما برای استفاده از این اثر انگشت باید روی جای دقیقی روی صفحه را با زاویه درستی لمس کنید. برای اینکه واضح تر این موضوع را به شما توضیح دهیم باید بگوییم که تنها در این شرایط که گفتیم این حسگر کار می کند اما خوب یا بد ما به وابسته تلفن های هوشمند خود هستیم و روزانه ده ها یا صد بار گوشی خود را چک می کنیم.گوشی های دارای حسگر اثر انگشت

نقص های سیستم حسگر اثر انگشت

اگر بخواهیم به طور کلی بگوییم ، سیستم حسگر اثر انگشت در صفحه نمایش دارای باگ های بسیاری است ولی به طور کلی این سیستم می تواند نگاه خیلی از کاربران را به خود جلب کند. یکی دیگر از مواردی که باید به آن اشاره کنیم این است که زمانی که حسگر بخواهد اثر انگشت شما را شناسایی کند ؛ اول از همه صفحه نمایش شما را روشن تر می کند و این موضوع می تواند شب ها باید آسیب به چشمان شما شود.

آیا این سیستم حسگر اثر انگشت پیشرفت خواهد کرد؟

به طور کلی تکنولوژی هر روزه ارتقا می یابد و یکی از مواردی قطعا در سال ۲۰۱۹ هم ارتقا خواهد یافت سیستم های امنیتی هم پیشرفت خواهند کرد. شرکت های تولید کننده های تلفن همراه در سال جدید و عرضه محصولات خود این باگ ها را نیز بر طرف خواهند کرد. گوشی های Mate 20 Pro و OnePlus 6T کیفیت بالاتری در این زمینه در سال جدید خواهند داشت.