به گزارش پایگاه خبری ربیع، این نمایشگاه با هدف ترویج فرهنگ پژوهش، تشویق پژوهشگران، شناسایی یافته های پژوهشی، برقراری ارتباط بین پژوهش، فناوران و دستگاه های اجرایی و تجاری سازی ایده ها آغاز بکار کرده است.
نمایشگاه امسال شامل ۲۵۰ غرفه از جمله ۵۰ شرکت، دانشگاه و مرکز تحقیقاتی و ۱۷۰ شرکت و فرد دانش بنیان در متراژ یک هزار و ۷۰۰ متر مربع برگزار می شود.

۳۵ مجموعه بخش خصوصی و دولتی در این نمایشگاه حضور پیدا کردند که از این تعداد ۶ مجموعه دانشگاه‌های بزرگ استان اصفهان هستند.

میزان حضور بخش خصوصی در سیزدهمین نمایشگاه پژوهش و فناوری استان اصفهان ۱۱ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت. بخش خصوصی ۲۸ درصد و مجموعه‌های صنعتی هشت درصد از سهم نمایشگاه را به خود اختصاص دادند.

برگزاری جلسات آموزشی و تقدیر از ۲۸ پژوهشگر برگزیده استان اصفهان از برنامه‌های جنبی این نمایشگاه است.

همچنین برگزاری همزمان جشنواره اختراعات کوهرنگ و حضور کریدورهای علم و فناوری و شرکت های وابسته به آن و دانشگاه های مادر و جامع استان از جمله دیگر برنامه های جانبی این نمایشگاه است.
امسال برای نخستین بار، پشتیبان مالی و حامی ورزشی نیز برای برنامه های هفته پژوهش در استان اصفهان است و رونمایی از تمبر پژوهش نیز از دیگر برنامه های این هفته است.
۲۳ تا ۲۶ آذر امسال به عنوان هفته پژوهش و فناوری با شعار «پژوهش و فناوری، پیشران اقتصاد دانش بنیان» نامگذاری شده است. ۲۵ آذر روز ملی پژوهش است. نمایشگاه هفته پژوهش از ۱۸ تا ۲۰ آذرماه در سالن‌های نقش جهان و نصف جهان نمایشگاه‌های دائمی استان اصفهان برگزار می‌شود.