به گزارش پایگاه خبری ربیع، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری امروز خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: راهپیمایی تماشایی با همان تعبیر رهبری، نشان دهنده این بود که مردم همچنان پای انقلابشان ایستاده‌اند.

سخنگوی دولت گفت: انقلاب اسلامی در بهمن ۵۷ با ایدئولوژی متفاوت از لیبرال دموکراسی غرب و کمونیسم شرق با وجود مخالفت‌های قدرت‌های جهانی پیروز شد.

وی  افزود: جمهوری اسلامی با قدرت و توان دفاعی بازدارنده‌اش پرچمدار مبارزه با تروریسم داعش در منطقه شد.

نوبخت ادامه داد: با همه سختی های اقتصادی که مردم دارند، براساس گزارش بانک جهانی وضعیت توزیع درآمد و فاصله دهک‌ها به ویژه ضریب جینی نه تنها نسبت به قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بهبود پیدا کرده بلکه در مقایسه با کشورهایی همچون آمریکا، روسیه، چین و ترکیه این ضریب جینی بهتر است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه هیچ کدام از اینها نفی واقعیت‌های موجود نیست و بیش از ۳ میلیون بیکار داریم، بیان کرد:  همه مشکلات را قبول داریم اما می‌خواهیم بگوییم که نظام ما چنین جایگاهی دارد و حق است که مردم نظام شان را دوست بدارند.

نوبخت در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان درباره اینکه برخی منابع اعلام کردند که آلمان، فرانسه و انگلیس به درخواست رژیم صهیونیستی به رئیس جمهور کشورمان در مورد حضور منطقه‌ای و بحث موشکی هشدار داده‌اند، گفت: از این موضوع اطلاعی ندارم اما سیاست‌های منطقه‌ای کشورمان به کسی ربطی ندارد و دیگران هم حق مداخله در امورمان ندارند.  مگر ایران در امور دیگران دخالت کرده‌است.

وی ادامه داد: کسانی باید جوابگو باشند که با وجود فاصله هزاران کیلومتری از منطقه ما، اینجا آفتابی می شوند. ما در این منطقه با همسایگان منافع مشترک زیادی داریم. حرف‌های پوچ زیادی در ۴۰ سال گذشته شنیده‌ایم این حرفها هم رویش!

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره سخنان اخیر رئیس جمهور برای برگزاری رفراندوم گفت: اسناد رئیس جمهور به اصل ۵۹ قانون اساسی بود که نشان می‌دهد ما در مورد مسائل بزرگ از جمله اقتصاد می توانیم از نظرات مردم استفاده کنیم. این مساله از نقاط قوت و ظرفیت بزرگ قانونی اساسی ماست.

نوبخت در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه حجت الاسلام منتظری دادستان کل کشور اعلام کرده که وزارت اطلاعات همکاری لازم را در بحث مدیران دو تابعیتی ندارد، بیان کرد: وزارت اطلاعات نهایت همکاری را با قوه قضائیه دارد در این مورد هم هر چیزی که لازم بوده منعکس کند، انجام داده است.

وی  در پاسخ به سوالی درباره نرخ ارز اظهار کرد: با توجه به محاسبات که داریم نرخ دلار باید زیر ۴ هزار تومان باشد سوال اینجاست که چه اتفاقی افتاده که نرخ دلار به مقدار کنونی رسیده است؟ دلیلش تقاضای کاذب است. افزایش فعلی نرخ دلار یک حباب است و باید بترکد. بانک مرکزی برنامه‌هایی دارد که به زودی اجرا می شود و تا به امروز هم تحمل کرده تا با ساز وکار رایج این ثبات ایجاد شود و قطعا این افزایش قیمت برای دولت قابل تحمل نیست.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی در مورد اظهارات معاون بانک مرکزی مبنی بر این که بانک مرکزی سپرده‌های مردم در هیچ موسسه یا بانک حتی بانک‌های دولتی را تضمین نمی‌کند، گفت: بازار پول ما بانک‌ها هستند و آنها سپرده‌های مردم را کاملا در اختیار دارند و نظام بانکی بسیار مطمئن است.

وی ادامه داد: اگر بانک مرکزی نه به خزانه خود بلکه به خزانه امریکا هم وصل شود برای پاسخگوی این تقاضا و اشتها برای ارز کم می آورد.

در حال تکمیل…