به گزارش پایگاه خبری ربیع، هر چند تنها دو هفته از آغاز مسابقات لیگ برتر گذشته است اما مطابق پیش بینی‌ها سپاهان و شهر خودرو در همین ابتدای کار نشان دادند که از مدعیان جدی قهرمانی هستند.

شهرخودرو ۲-۱ شاهین بوشهر

در اولین دیدار هفته در مشهد، شهرخودرو به دومین پیروزی پیاپی دست یافت و شاهین بوشهر در دومین بازی فصل نیز ناکام بود. علی‌رغم اینکه دو تیم، از تیم‌های کم سابقه تاریخ لیگ برتر نیستند ولی برای نخستین بار با یکدیگر در این مسابقات دیدار داشتند. شهر خودرو (پدیده) با کسب ۶ امتیاز در ۲ بازی بهترین شروع خود را در تاریخ لیگ برتر رقم زد.

سپاهان ۱-۰ ماشین‌سازی

با شکست ماشین‌سازی برابر سپاهان، روند شکست‌ناپذیری سپاهان و قلعه‌نویی برابر رسول خطیبی ادامه یافت و زردپوشان اصفهانی دیگر تیم ۶ امتیازی فصل شدند. امیر قلعه‌نویی که امتیازآورترین مربی تاریخ لیگ برتر است برای نخستین بار توانست در ۲ بازی ابتدای فصل حداکثر امتیازات را کسب کند. سپاهان در این بازی این فرصت را داشت که اختلاف خود را به ۲ گل برساند که جرج ولسیانی پنالتی را از دست داد تا اولین پنالتی هدر رفته فصل رقم بخورد. تاکنون، سپاهان در تاریخ لیگ برتر مقابل ماشین‌سازی ۳ پنالتی کسب کرده که هیچ کدام تبدیل به گل نشده است.

استقلال ۱- ۱ فولاد

استقلال پس از شکست در هفته نخست بی‌صبرانه به دنبال پیروزی برابر فولاد خوزستان بود. اولین گل فصل را فرشید اسماعیلی برای این تیم به ثمر رساند. فولاد با دریافت ۴۸ گل از استقلال در تاریخ لیگ برتر، بیشترین گل را از این تیم خورده است. دروازه استقلال برای دومین هفته پیاپی در وقت تلف شده و توسط بازیکن تعویضی باز شد. هرچند که فولاد خوزستان در ۹ تقابل گذشته برابر استقلال در کسب پیروزی ناکام بوده ولی پس از ۴ فصل موفق شد دروازه استقلال را در تهران باز کند. با این نتیجه روند نتیجه‌های بد استقلال در آغاز فصل ادامه یافت.

صنعت نفت آبادان ۱- ۱ نفت مسجدسلیمان

در آبادان دو تیم خوزستانی صنعت نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان به دیدار هم رفتند که این بازی با تساوی یک- یک به پایان رسید. گل صنعت نفت توسط رضا جبیره و گل نفت مسجد سلیمان بوسیله محمد طیبی به ثمر رسید. با گلهایی که این دو بازیکن در این بازی زدند، صنعت نفت تنها تیمی شد طیبی بیش از یک گل به آن زده و نفت مسجدسلیمان هم تنها تیمی است که جبیره بیش از یک بار در لیگ برتر دروازه آن را باز کرده است.

تراکتور ۱- ۰ پرسپولیس

بازی بزرگ هفته در تبریز برگزار شد و مصطفی دنیزلی موفق به شکست شاگردان سابق خود شد. نکته جالب اینکه پرسپولیس در ۲ فصل گذشته تنها متحمل ۲ باخت شده که هر ۲ برابر مربیان سابق خود بوده است. با این نتیجه روند ۱۷ بازی شکست‌ناپذیری پرسپولیس برابر تیمهای تبریزی متوقف شد و پرسپولیس پس از ۱۶۳۶ روز مقابل تراکتور مغلوب شد. تک گل این بازی را احسان حاج صفی به ثمر رساند. این بازیکن که سیصدمین بازی خود را در لیگ برتر تجربه می‌کرد بیش از هر تیمی به پرسپولیس گل زده (۴ گل) و بیش از هر دروازه‌بانی دروازه بیرانوند را باز کرده است (۳ گل)

سایپا ۰-۰ گل گهر

گل گهر در دومین مسابقه خود در لیگ برتر نیز به نتیجه تساوی دست یافت. این دیدار سومین تجربه ابراهیم صادقی روی نیمکت مربیگری سایپا در بازیهای خانگی است که همچنان در هیچ کدام از این دیدارها، این تیم، موفق به گلزنی نشده است.

پارس جنوبی ۰-۰ ذوب آهن

دیدار پارس جنوبی و ذوب آهن با تساوی بدون گل به پایان رسید تا در پایان هفته دوم، تنها شاگردان فراز کمالوند موفق به گلزنی نشده باشند. علیرضا منصوریان در این فصل نیز ترک عادت نکرد. این مربی در طول دوران مربیگری خود هیچ وقت در ۲ هفته ابتدایی فصل موفق به پیروزی نشده و این فصل نیز روندی که در لیگ‌های نهم، چهاردهم، پانزدهم، شانزدهم و هفدهم در پاس همدان، نفت تهران و استقلال تهران از خود به جای گذاشته بود را ادامه داد.

نساجی ۴- ۳ پیکان

در پر گل‌ترین بازی هفته در قائم‌شهر نساجی ۴ بر ۳ پیکان را شکست داد. پیکان تنها تیمی است که نساجی در لیگ برتر برابر آن رکورد ۱۰۰ درصد پیروزی دارد. نساجی برای نخستین بار در لیگ برتر در یک بازی موفق شد بیش از ۳ گل به ثمر رساند.