به گزارش پایگاه خبری ربیع، سومین دوره جشنواره فرهنگی ورزشی استانی دا با حضور بیش از ۱۰۰ بانوی ورزشکار و هنرمنداز ۱۲ شهرستان به میزبانی شورا و شهرداری فولادشهر در پردیس سینمایی فرهنگ فولادشهر برگزار شد.

رییس شورای اسلامی فولادشهر با بیان نکوداشت مقام مادر گفت: کلمه “دا” در زبان بختیاری به معنای مادر است . وی افزود: مادر همچون حریراست و پدر حکم ستون خانه را دارد و حریر با تکیه بر ستون اساسی ترین عضو جامعه یعنی خانواده و حریم آن را از آسیب در امان نگه می دارد .

علی محمد لیموچی کلمه “دا” را در دنیا و آخرت خلاصه کرد و بیان داشت: در حقیقت تمام زیبایی های دنیا و آخرت در وجود مادر نهفته است و بنابرآیات حضرت فاطمه الزهرا (س) اولین شخصی است که وارد بهشت می شود و این نشان از ارزش والای دخت نبی اکرم (ص) به عنوان کامل ترین الگوی بانوان است .

در ادامه این افتتاحیه شهردار فولادشهر گفت : هدف از برگزاری این جشنواره زنده نگه داشتن آداب و رسوم های مختلف و ارزش های اصیل ایرانی است که باید به نسل جوان انتقال داد و بدانیم که سرزمین پارسی از فرهنگ غنی و گهرباری بهره مند است .

فرهاد سلیمی مردم فولادشهر را ولایتمدار خواند و افزود: فولادشهر رنگین کمانی از اقوام مختلف است که با همدلی در کنار یکدیگر زندگی می کنند و شورا و شهرداری فولادشهر با همکاری ادارات شهرستان لنجان و استان اصفهان اعلام آمادگی می کند که میزبان جشنواره فرهنگی ورزشی کشوری تحت عنوان حرکت و برکت در اردیبهشت سال جدید در فولادشهر باشد.

انتهای خبر/ قریشوندی ابراک