به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس،  مستند طبیعت و حیات وحش«رخ خورشید» به کارگردانی علی رمضانیان که به روایت  تصاویر دیده نشده و کمتر دیده شده از طبیعت ایران می‌پردازد، مراحل تولید خود را سپری می‌کند و به زودی برای پخش از رسانه ملی آماده می‌شود.

این مستند اپیزودیک که در سه قسمت ۳۰ دقیقه ای در حال تهیه است، از ارتفاع ۳۰۰۰ متری تا کویر را به نمایش می گذارد و در آن شیوه زندگی و ادامه حیات حیوانات ساکن در مناطق مختلف ایران را به تصویر می کشد. در این مستند تصاویری از بزهای کوهی تا کفتار ها و موجودات کویر زی ایران و … وجود دارد که توجه علاقه مندان به شناخت فلات ایران را به خود جلب خواهد کرد.

علی رمضانیان کارگردان «رخ خورشید» قسمت اول این مستند را به روایت حیات وحش کوهستان  معطوف می داند و می گوید: در این قسمت سعی کردیم موجودات زنده در این ارتفاعات را به تصویر بکشیم و شیوه زندگی و چرخه طبیعت آنها را برای مخاطبان به نمایش بگذاریم.

وی قسمت دوم مستند را روایت آب  می داند و بیان می کند: در قسمت دوم آب را از سرچشمه های ۵۰۰۰ متری تا دامنه کوه و تا کویر مرکزی ایران دنبال می کنیم . از قوچ میش ها در ارتفاعات تا تمساح پوزه کوتاه تالابی ایران . از چشمه ها و سر چشمه ها تا قنات ها و مدیریت آب نیاکان ما .

رمضانیان روایت کویر را قسمت سوم این مستند معرفی می کند و می گوید: در قسمت سوم تلاش کردیم گستردگی، زیبایی، و پدیده های جوی ، طوفان شن، کلوت ها و سایر ویژگی های کویر جنوبی و جنوب شرقی کشور را به تصویر بکشیم و نحوه حیات موجودات کویر زی را برای علاقه مندان به نمایش بگذاریم.

این کارگردان مستند، از هفت استان کرمان، یزد، خراسان رضوی، خراسان شمالی، فارس ، سمنان و سیستان و بلوچستان به عنوان لوکیشن های فیلمبرداری مستند «رخ خورشید» یاد می کند و اظهار می دارد: اتمام مرحله تولید این سه قسمت از مستند حدود یک سال به طول خواهد انجامید و به دلیل فصلی بودن فیلمبرداری در هر قسمت، تلاش کرده ایم زیباترین پدیده ها و کمیاب ترین و گریزپا ترین موجودات سرزمین ایران را برای مخاطبان ثبت و ضبط نماییم.

مستند «رخ خورشید» به تهیه کنندگی عطا پناهی از محصولات خانه مستند انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام/