به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  فارس، محمد صفری پیش از ظهر امروز در نشست خادمین و دست‌اندرکاران اربعین حسینی با اشاره به اینکه اربعین فرصت خوبی در جهت خدمات‌رسانی به مردم است اظهار کرد: مردم باید نسبت به امام حسین علیه‌السلام شناخت پیدا کنند.

وی ستاد بازسازی عتبات عالیات را مسئول جذب اسکان و تغذیه خواند و عنوان کرد: میزبان اصلی زائران، مردم عراق هستند و ما فقط کمک‌کننده هستیم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان شمالی آمار زائران شرکت‌کننده در اربعین  سال گذشته را نزدیک به دو میلیون و ۴۰۰ هزار نفر اعلام کرد و اظهار داشت: سال گذشته حدود یک‌میلیون  و ۲۰۰ هزار نفر اسکان داده شدند که امسال سهمیه استان در اسکان و تغذیه ۱۰ هزار نفر است.

وی همچنین با اشاره به ضعیف بودن استان اوضاع اقتصادی و کمک‌های صورت گرفته افزود: مبالغ اهدایی مردم و هیئت‌ها به‌صورت چهره به چهره و حضور در مراسم‌های مذهبی مختلف جمع‌آوری می‌شود.

صفری در انتها با اشاره به اینکه کار برای امام حسین است ناقض نمی‌ماند گفت: کار با مشارکت مردم انجام می‌شود و سال گذشته حدود ۴۰ کامیون امکانات از ایران وارد عراق شد و در این موکب‌ها دستگاه‌ها و ادارات مختلف همچون اداره آب و برق نیز کمک‌رسانی کردند.

انتهای پیام/