به گزارش پایگاه خبری ربیع، دیروز استاندار اصفهان گفته بود که به دنبال ظرفیت‌سازی اعتبارات استان برای تقویت بخش صادرات هستیم.

این صحبت های رضا مرتصوی در شورای گفت‌وگوی استان پیرامون انتقاد رئیس‌کل دادگستری اصفهان از عملکرد نامناسب مسئولان در ارتقای شاخص‌های اقتصادی استان است و استاندار با بیان این مطالب به دنبال آرام کردن رییس کل دادگستری بود.

رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان بیان کرده بود که اگر استانی در هر شاخصی جزء استان‌های برتر می شود به‌خاطر تلاش و توانایی مسئولان آن استان در اجرا است ومتاسفانه استان اصفهان با دارابودن ظرفیت‌های ملی و منطقه‌ای در عرصه تولید و اقتصاد، در بسیاری از شاخص‌ها جزء استان‌های متوسط و ضعیف کشور به‌ حساب می‌آید و مشکل از قانون نیست بلکه مشکل از نحوه اجرای قانون است.

برای دلجویی از رییس کل دادگستری، بالاترین مقام اجرایی استان دیروز بیان کرد: باید به صورت مستمر کار شود و بازنگری لازم در این زمینه صورت گیرد، زیرا بیشتر اعضای این شورا بر سر ایجاد فرصت‌های جدید اتفاق نظر دارند.

استاندار اصفهان تصریح کرده: استانداری اصفهان به دنبال برداشتن موانع موجود و ایجاد مشوق‌ها و ظرفیت‌هایی است که می‌تواند به روند توسعه صادرات استان کمک کند.

مرتضوی تاکید کرده: ظرفیت‌ها و مشوق‌ها شناسایی شده و به دنبال ایجاد روندی هستیم که براساس آن، از نقطه موجود به نقطه مطلوب برسیم.

حال با نگاهی عمیق تر به نقد صریح رییس کل دادگستری می توان به صحبت های این روزهای قائم مقام معاون اموراجرایی دیوان محاسبات رسید که از شناسایی ۲۰۰۰ ترک فعل مدیران خبر داده و اعلام کرده: با هدف توسعه استان‌ها و گره‌گشایی از کار‌ها دیوان به شناسایی این تعداد ترک فعل مدیران رسیده است.

در همین راستا و در جهت این رویکرد جدید رییس کل دادگستری در نقد مدیران نباید از نقش پشتیبان مردم بودن در حقوق فردی و اجتماعی وی غافل بود و علت این صراحت او را در اعلام و شکایت های مکرر بخش خصوصی و خصولتی استان جستجو کرد. به طور مثال، متاسفانه هم اکنون در استان بنابر اعلام رییس کمیسیون توسعه صادرات و مدیریت واردات اتاق بازرگانی اصفهان، نصف جهان در زمینه محصولات طبیعی و کشاورزی خاموشی صادرات دارد. همچنین صادرات استان اصفهان در بهار امسال از لحاظ وزنی ۳۴ درصد و از نظر ارزش ۳۲ درصد کاهش داشته است.

حال باید منتظر بود و دید رییس کل دادگستری در روزهای پیش رو چه اقدامی انجام می دهد و مسئولان بلند رتبه استان با توجه به نص صریح رییس جمهور پزشکیان که بیان کرده«هیچ توجیهی درباره نارضایتی مردم پذیرفته نیست» چه تدابیر و تغییر در مسیر مدیریت را اجرایی می کنند و رییس کل چه سنگ محکی بر اعمال و برنامه های اقتصادی مدیران استان می زند.

زهرا زرفشانی