به گزارش پایگاه خبری ربیع، سرپرست مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری سمنان با حضور در این همایش گفت: شهر خلاق، به عنوان بستر توسعه شهر، شهری است که از نظر زیرساخت‌های فرهنگی و هنری، ترویج فرهنگ خلاقیت، اقتصاد خلاق و حضور طبقه خلاق شرایط مناسبی داشته باشد.

علی اکبر بنی اسدی توانایی، فناوری و تحمل پذیری را از متغیرهای شهر خلاق برشمرد و با تأکید بر اینکه سمنان پتانسیل تبدیل شدن به شهر خلاق را دارد، اظهار داشت: رشت خود را در بحث غذا و اصفهان خود را در بحث صنایع دستی به عنوان شهر خلاق معرفی کرده و سمنان در زمینه های هنرهای رسانه ای و همچنین صنایع دستی و بویژه سفال می تواند به عنوان قطب های خلاق منطقه ای و جهانی باشد.

وی گفت: شبکه شهرهای خلاق ازسال ۲۰۰۴ توسط یونسکو برای ارتقای سطح فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی شهرهای جهان آغازبه کار کردکه مبنای کارآن میراث فرهنگی و خلاقیتهای هرشهر است و شهرهای عضو این طرح، ضمن ارتقاء خلاقیت درشهرخود، با کمک یونسکو به افزایش سطح فرهنگی شهر نیز کمک می کنند.

سرپرست مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری سمنان در پایان خاطرنشان کرد: شهرهای عضو شبکه شهرهای خلاق در هفت موضوع ادبیات، سینما، موسیقی، صنایع‌دستی و هنرهای سنتی، هنرهای رسانه‌ای، غذا و طراحی فعالیت دارند و از مزایای عضویت در این شبکه به منظور گسترش توانایی‌های اقتصادی و توسعه پایدار شهر خویش بهره ببرند.

اصفهان در آذر ۱۳۹۴ به عضویت شبکه شهرهای خلاق یونسکو در حوزه صنایع دستی و هنرهای مردمی درآمد و شبکه شهرهای خلاق یونسکو در سال ۲۰۰۴ با تأکید بر ایجاد شبکه‌ای از شهرها با ویژگی مشترکِ خلاق بودن فعال شد.