پیشخوان » تولیدی » فرهنگ و هنر » نجمه کریمیان
کد خبر : 1026324
دوشنبه - 15 اسفند 1401 - 17:14
به مناسبت سالروز باسعادت حضرت مهدی( عج)؛

سلام بر پاک ترین انسان روی زمین

ماه شعبان المعظم به نیمه رسید و نور حجت الهی از آسمان امامت روشن شد. در این هنگام منجی عالم بشریت به این دنیا پا نهاد تا برکت زمینیان شود.آخرین حجت الهی حضرت مهدی (عج)با قدوم مبارکش به سرتاسر هستی آرامش داد تا از پشت پرده غیب همچون خورشیدی تابناک به شیعیان بتابد و به واسطه حضور ایشان خیر و برکت به همه موجودات نازل شود. اگر وجود مبارک امام زمان (ع)نبود زمین آرامشی نداشت.به دین ترتیب اگر ما زنده ایم،آبی می نوشیم،غذایی می خوریم و نفسی می کشیم همه به واسطه فیض و رزق امام زمان (عج) است.

سلام بر پاک ترین انسان روی زمین

نجمه کریمیان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، ماه شعبان المعظم به نیمه رسید و نور حجت الهی از آسمان امامت روشن شد. در این هنگام منجی عالم بشریت به این دنیا پا نهاد تا برکت زمینیان شود.آخرین حجت الهی حضرت مهدی (عج)با قدوم مبارکش به سرتاسر هستی آرامش داد تا از پشت پرده غیب همچون خورشیدی تابناک به شیعیان بتابد و به واسطه حضور ایشان خیر و برکت به همه موجودات نازل شود. اگر وجود مبارک امام زمان (ع)نبود زمین آرامشی نداشت.به دین ترتیب اگر ما زنده ایم،آبی می نوشیم،غذایی می خوریم و نفسی می کشیم همه به واسطه فیض و رزق امام زمان (عج) است.

قرن ها است از غیبت امام بزرگوارمان می گذرد و اکنون بیش از گذشته غیبت ایشان بر شیعیان سخت می گذرد و ظهورشان را انتظار می کشند و هر جمعه با دعای ندبه و اشک چشم فرج ایشان را از خدای متعال می جویند ،اما حکمت الهی و عدم مهیا شدن مقدمات ظهورشان سبب شده تاکنون حضرت مهدی (عج) از دیدگان ما پنهان باشند و با چشم ظاهری نتوانیم امامان را نظاره گر باشیم.و چه سخت است انتظار در دنیایی که ظلم و ستم و بی عدالتی به نهایت رسیده است و همه در انتظار گشایشی در روی زمین هستند تا منجی آخر الزمان بیاید و جهان را پر از عدل و داد کند.

آنچه که در این میان اهمیت دارد اینکه هنوز جامعه به قله ظهور نرسیده تا ظهور اتفاق بیفتد و به خیمه سبز انتظار برسیم،خوشبختانه در این بین کشورهای دیگر نیز در جریان انتظار به راه افتاده اند تا شرایط برای ظهور مهدی فاطمه (عج) فراهم شود.آری اصلی ترین مقدمه برای وقوع امر ظهور ،آماده شدن شیعیان برای استقبال از حضرت و یاری ایشان است.بنابراین هر مومنی باید بنا به توان خود برای یاری امام زمان (عج)قدم بردارد.حال این سوال مطرح است که برای یاری امامان چکار کنیم ؟

اولین گامی که برای یاری ایشان می توانیم برداریم دوری از گناه و رعایت تقوا است.اگر فرد فرد شیعیان گناهی انجام نمی دادند بلکه ظهور بیش از آنچه که انتظار داشتیم به وقوع می پیوست.بنابراین می توانیم به هر گناهی که آلوده ایم با نیت و عمل جدی آن گناه را از وجود خویش پاک کنیم و در تعجیل فرج حضرت مهدی (ع) قدم برداریم و ایشان را خشنود سازیم.

همچنین به نیت امام زمانمان کارهای نیک و پسندیده انجام دهیم.به طور مثال دستی را بگیریم و گره از کار یک نفر باز کنیم با این کار قطعا دل امام زمان(عج) شاد می شود.

گام بعدی اینکه نیت هایمان را امام زمانی کنیم.با این نیت که هر کار درست و شایسته ای را با نیت ایشان انجام دهیم.مثلا سواد رسانه ای را افزایش دهیم و در زمینه هایی که فکر میکنیم جامعه و ایشان به آن نیاز دارند مهارت کسب کنیم.

از طرفی رابطه قلبی خویش را با اماممان تقویت کنیم و برای تعجیل فرج ایشان بسیار دعا کنیم.از همه مهم تر هر کدام از شیعیان یاد مهدی فاطمه را در جامعه زنده نگه دارند و فرهنگ مهدوی را نشر دهند و مهر مهدوی را در دل ها بکارند.

به خاطر داشته باشیم آقا امام زمان (عج) خواهند آمد و با ظهورشان پرچم صلح و عدالت را در جهان برافراشته و گشایش را بر اهل زمین ارزانی می دارند.

نجمه کریمیان