آذین عطریان
به گزارش پایگاه خبری ربیع از اصفهان، کنفرانس بین المللی برند گردشگری در روزهای این هفته برگزار میشود. قرار است دراین برنامه مشخص شود که ایران به چه برندی برای معرفی خود به گردشگران نیازمند است و آیا هر استان برای خود برندی جداگانه احتیاج دارد یا خیر. در این کنفرانس مهمانان ویژه ای از سازمانهای بین المللی و مسئولان بلند پایه کشوری و اساتید و صاحبنظران گردشگری از سراسر ایران دعوت شدهاند تا همگی به یک نتیجهگیری واحد برسند. این در حالی است که از دیدگاه هر اصفهان شناس، اصفهان به تنهایی برندی خاص برای معرفی خود و ایران میباشد. درباره جزئیات برگزاری کنفرانس بین المللی برند گردشگری، جلسات و مباحث آن با محسن یارمحمدیان، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت و گویی داشتیم که در ادامه می خوانید:
با توجه به این که کنفرانس بین المللی برند گردشگری معمولا جلسات خود را در تهران برگزار میکرد، چرا امسال این کنفرانس را در اصفهان برگزار کرده است؟
کنفرانس بین المللی برند گردشگری از برنامه ریزیهای سازمان میراث فرهنگی در تهران بود اما به پیشنهاد تهران، امسال در اصفهان برگزار میشود. در این کنفرانس مهمانانی از سازمانUMWTO و یونسکو، همچنین اساتید برجسته گردشگری از جمله پروفسور جعفری به ایران میآیند که خود نشان از اهمیت کنفرانس دارد.
کنفرانس در چه روزی برگزار میشود و چه مدت ادامه مییابد؟
کنفرانس بین المللی برند گردشگری در ۲ روز و در روزهای یکشنبه و دوشنبه این هفته برگزار میشود.
مجری برگزاری کنفرانس بین المللی برند گردشگری در اصفهان کدام ارگانها هستند؟
برگزاری کنفرانس برعهده اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان است و کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع و معادن اصفهان و شهرداری اصفهان نیز در برگزاری بهتر کنفرانس ما را یاری میدهند.
هدف از برگزاری چنین کنفرانسی درباره برند گردشگری چه بوده است؟
هدف از برگزاری کنفرانس برند گردشگری این است که پس از سالها تصمیم گیری شود که آیا اصفهان برای جذب گردشگر خود نیازی به برند گردشگری جداگانهای دارد و یا یک برند برای کل کشور کافی است؟ ضمن این که امیدواریم در پایان این کنفرانس نتیجهگیری قطعی در رابطه با برند گردشگری ایران و استان اصفهان گرفته شود. علاوه بر آن، تبیین شاخصها و راهکارهای طراحی نماد برند ملی گردشگری، ارائه مبانی نظری برند ملی گردشگری، تبیین شاخصهای ارزیابی و انتخاب برندهای مطرح فعال در حوزه گردشگری کشور و در پایان ارائه تجربیات موفق بین الملی در زمینه برندسازی در حوزه گردشگری می باشد.
با توجه به این که اکنون کمیسیون گردشگری اتاق بارزگانی، صنایع و معادن استان اصفهان نیز درباره برند شهری فعایت میکند و در این بخش به نتیجهگیریهای خوبی نیز رسیده است، آیا برگزاری این کنفرانس در راستای آن فعالیتها است و آیا می تواند همسو باشد؟
این کنفرانس فقط درباره برند گردشگری ایران و دیگر استانها از جمله اصفهان است و هیچ اشتراکی با برند شهری که اتاق بازرگانی، صنایع و معاون اصفهان بر روی آن کار می کند ندارد.
جزئیات بیشتر درباره برگزاری پانل های ویژه در کنفرانس بین المللی برند گردشگری چیست؟
| محور های اولین کنفرانس بین المللی برند گردشگری به شرح زیر می باشد: برند ملی گردشگری ایران، بایدها و نبایدها، شاخصها و راهکارها، نقش برند سازی در حوزه گردشگری، در حمایت از اقتصاد و فرهنگ ملی و اسلامی کشور، راهکارهای خلق، بازاریابی، ارتقاء و پایدارسازی برند گردشگی ایران، هویت سازی برند گردشگری و نقش آن در توسعه و ارتقاء جایگاه گردشگری، تعیین شاخص های سنجش مادی و معنوی برند در حوزه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی، تعیین فرصت های سرمایه گذاری و بررسی علمی و نیاز سنجی زیر ساخت های گردشگری ایران، آینده پژوهی برند گردشگری در ایران. |
رویکرد تخصصی این کنفرانس چیست؟
رویکرد اصلی کنفرانس بین المللی برند گردشگری، طراحی برند ملی گردشگری ایران است.