آذین عطریان

به گزارش پایگاه خبری ربیع از اصفهان، کنفرانس بین المللی برند گردشگری در روزهای این هفته برگزار می­شود. قرار است دراین برنامه مشخص شود که ایران به چه برندی برای معرفی خود به گردشگران نیازمند است و آیا هر استان برای خود برندی جداگانه احتیاج دارد یا خیر.  در این کنفرانس مهمانان ویژه ای از سازمان­های بین المللی و مسئولان بلند پایه کشوری و اساتید و صاحب­نظران گردشگری از سراسر ایران دعوت شده­اند تا همگی به یک نتیجه­گیری واحد برسند. این در حالی است که از دیدگاه هر اصفهان شناس، اصفهان به تنهایی برندی خاص برای معرفی خود و ایران می­باشد. درباره جزئیات برگزاری کنفرانس بین المللی برند گردشگری، جلسات و مباحث آن با محسن یارمحمدیان، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت و گویی داشتیم که در ادامه می خوانید:

با توجه به این که کنفرانس بین المللی برند گردشگری معمولا جلسات خود را در تهران برگزار می­کرد، چرا امسال این کنفرانس را در اصفهان برگزار کرده است؟

کنفرانس بین المللی برند گردشگری از برنامه ریزی­های سازمان میراث فرهنگی در تهران بود اما به پیشنهاد تهران، امسال در اصفهان برگزار می­شود. در این کنفرانس مهمانانی از سازمانUMWTO  و یونسکو، همچنین اساتید برجسته گردشگری از جمله پروفسور  جعفری به ایران می­آیند که خود نشان از اهمیت کنفرانس دارد.

کنفرانس در چه روزی برگزار می­شود و چه مدت ادامه می­یابد؟

کنفرانس بین المللی برند گردشگری در ۲ روز و در رو­زهای یکشنبه و دوشنبه این هفته برگزار می­شود.

مجری برگزاری کنفرانس بین المللی برند گردشگری در اصفهان کدام ارگان­ها هستند؟

برگزاری کنفرانس برعهده اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان است و کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع و معادن اصفهان و شهرداری اصفهان نیز در برگزاری بهتر کنفرانس ما را یاری می­دهند.

هدف از برگزاری چنین کنفرانسی درباره برند گردشگری چه بوده است؟

هدف از برگزاری کنفرانس برند گردشگری این است که پس از سال­ها تصمیم گیری شود که آیا اصفهان برای جذب گردشگر خود نیازی به برند گردشگری جداگانه­ای دارد و یا یک برند برای کل کشور کافی است؟ ضمن این که امیدواریم در پایان این کنفرانس نتیجه­گیری قطعی در رابطه با برند گردشگری ایران و استان اصفهان گرفته شود. علاوه بر آن، تبیین شاخص­ها و راهکارهای طراحی نماد برند ملی گردشگری، ارائه مبانی نظری برند ملی گردشگری، تبیین شاخص­های ارزیابی و انتخاب برندهای مطرح فعال در حوزه گردشگری کشور و در پایان  ارائه تجربیات موفق بین الملی در زمینه برندسازی در حوزه گردشگری می باشد.

با توجه به این که اکنون کمیسیون گردشگری اتاق بارزگانی، صنایع و معادن استان اصفهان نیز درباره برند شهری فعایت می­کند و در این بخش به نتیجه­گیری­های خوبی نیز رسیده است، آیا برگزاری این کنفرانس در راستای آن فعالیت­ها است و آیا می تواند همسو باشد؟

این کنفرانس فقط درباره برند گردشگری ایران و دیگر استان­ها از جمله اصفهان است و هیچ اشتراکی با برند شهری که اتاق بازرگانی، صنایع و معاون اصفهان بر روی آن کار می کند ندارد.

جزئیات بیشتر درباره برگزاری پانل های ویژه در کنفرانس بین المللی برند گردشگری چیست؟

محور های اولین کنفرانس بین المللی برند گردشگری به شرح زیر می باشد:  برند ملی گردشگری ایران، بایدها و نبایدها، شاخصها و راهکارها،  نقش برند سازی در حوزه گردشگری، در حمایت از اقتصاد و فرهنگ ملی و اسلامی کشور،  راهکارهای خلق، بازاریابی، ارتقاء و پایدارسازی برند گردشگی ایران،  هویت سازی برند گردشگری و نقش آن در توسعه و ارتقاء جایگاه گردشگری،  تعیین شاخص های سنجش مادی و معنوی برند در حوزه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی،  تعیین فرصت های سرمایه گذاری و بررسی علمی و نیاز سنجی زیر ساخت های گردشگری ایران،  آینده پژوهی برند گردشگری در ایران.

رویکرد تخصصی این کنفرانس چیست؟

رویکرد اصلی کنفرانس بین المللی برند گردشگری، طراحی برند ملی گردشگری ایران است.