به گزارش پایگاه خبری ربیع، بهروز اسودی گفت: با توجه به صدور پروانه های بهره برداری در بخش فولاد ، ظرفیت تولید فولاد در استان به بیش از ۲.۵ میلیون تن افزایش یافته است.

اسودی با اعلام این خبر، اظهار کرد: در حال حاضر ۳۷ واحد فولادی با ظرفیت بالغ بر دو میلیون و پانصد هزار تن در سال در زمینه تولید انواع محصولات فولادی اعم از انواع میلگرد، شمش و ورق فولادی در سطح استان فعالیت می کنند.

وی همچنین میزان سرمایه گذاری در واحدهای فولادی استان سمنان را نیز سه هزار و ۵۹۴ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: ۲۴۰۰ نفر در واحد های تولید فولاد در استان سمنان مشغول به کار هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به صدور ۲۹ جواز تأسیس در زمینه تولید محصولات فولادی، سرمایه گذاری پیش بینی شده این طرح ها را ده هزار و ۵۴۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: با بهره برداری از این طرح ها ، ۲۵۰۰ فرصت شغلی جدید در این بخش صنعتی ایجاد خواهد شد.

بهروز اسودی با تاکید براینکه با حمایت از واحدهای تولیدی و کالای داخلی می توان با تهاجم اقتصادی به خوبی مقابله کرد، افزود:تکمیل زنجیره فولاد و فلزات اساسی جز پروژه های مهم دولت است که خوشبختانه در حال حاضر این زنجیره متوازن و کامل شده است.

وی با اشاره به ظرفیت های استان سمنان در بخش معدن و صنایع معدنی خاطرنشان کرد: این استان از پتانسیل های معدنی مناسبی برخوردار است که باید به خوبی فرآوری و بهره برداری شود و با تکمیل زنجیره فولاد شاهد افزایش ارزش افزوده و رشد صادرات و اشتغال در کشور و استان خواهیم بود.